کد خبر: 368803
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۰۷:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اخبار فیک کار دست خبرگزاری تونس داد!

دولت تونس «رشید خشانه» مدیر کل خبرگزاری رسمی این کشور را روز چهارشنبه گذشته به دلیل افزایش انتشار اخبار نادرست که تاثیر قابل توجهی بر افکار عمومی داشت از کار برکنار کرد.

اخبار فیک کار دست خبرگزاری تونس داد!
کد خبر: 368803
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انتشار اخبار غیردقیق رئیس خبرگزاری تونس را راهی منزلش کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، دولت تونس «رشید خشانه» مدیر کل خبرگزاری رسمی این کشور را روز چهارشنبه گذشته به دلیل افزایش انتشار اخبار نادرست که تاثیر قابل توجهی بر افکار عمومی داشت از کار برکنار کرد.

یکی از مهم‌ترین اشتباهات این خبرگزاری اعلام جایگاه و رتبه بانک‌های تونس توسط موسسه رتبه‌سنجی «مودیز» بود که بعداً فیک بودن این خبر مشخص شد.

خشانه در واکنش به این برکناری به یک شبکه رادیویی این کشور گفت: مشکل در خبرگزاری این است که روزنامه‌نگار اشتباه می‌کند و مدیر کل خبرگزاری بهای آن را می‌پردازد. این غیرمنطقی است.

او خبرنگاران خبرگزاری را متهم کرده که همیشه خواستار دخالت نکردن هیات مدیره در امور خبری بوده‌اند، امری که منجر به وقوع اشتباهات فاجعه‌باری در انتشار اخبار شد.

گفتنی است خشانه، روزنامه‌نگار و نویسنده تونسی، پیش از این مدیر اندیشکده مغرب عربی متخصص در امور لیبی بود؛ او از سال 1980 عضو اتحادیه حقوق بشر و بنیان‌گذار مرکز عربی آموزش و تحقیقات رسانه‌ای این کشور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها