کد خبر: 368842
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۰۸:۴۸:۴۷
| |

اکبر خورشید:

خودسری در تصمیم سرنوشت ورزشی کیانوش رستمی را تحت تاثیر قرار داد

مربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری گفت: نظم و مطیع قانون بودن 2 پیش‌شرط ورزش است و یک وزنه‌بردار حق ندارد بگوید مربی یا سرمربی را قبول ندارد.

خودسری در تصمیم سرنوشت ورزشی کیانوش رستمی را تحت تاثیر قرار داد
کد خبر: 368842
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۰۸:۴۸:۴۷

اعتمادآنلاین| اکبر خورشید اظهار داشت: نظم و مطیع قانون بودن یکی از مهم‌ترین دستورالعمل‌های موفقیت یک ورزشکار است. این 2 مولفه در رشته وزنه‌برداری بیش از دیگر رشته‌ها اهمیت دارند. ورزشکار نمی‌تواند بگوید من فلان مربی یا سرمربی را قبول ندارم بلکه قانون تکلیف کرده است که ورزشکار تحت نظر مربی و فدراسیون باشد. داستان کیانوش رستمی نیز از همین داستان ها است که خودسری در تصمیم سرنوشت ورزشی او را تحت تاثیر قرار می‌داد.

وی با اشاره به وضعیت سهراب مرادی گفت: از 17 سال پیش مرادی را می‌شناسم وزنه‌بردار با اراده‌ای است و می تواند با قدرت به تخته بازگردد. این اراده می تواند برای او دومین مدال طلای المپیک را به ارمغان آورد. سهراب در دسته 96 کیلوگرم یکی از مهمترین ستاره های وزنه‌برداری جهان است.

مربی سابق تیم ملی در زمینه خداحافظی «سعید علی‌حسینی» و «سعید محمدپور» گفت: محمدپور با مصدومیت دست به گریبان بود و باید خداحافظی می‌کرد. او چند سال پیش خداحافظی کرده بود و در چند هفته گذشته به صورت رسمی این کار را علنی کرد. آسیب‌دیدگی سعید یکی از دلایلی بود که وی را از مدال‌های جهانی محروم کرد.

او درباره شرایط سعید علی‌حسینی گفت: سعید دانشجو مقطع دکترا است و شرایط زندگیش با ورزشکاران دیگر نیز تفاوت دارد. اگر می‌توانست در مسابقات آسیایی و جهانی حضور پیدا کند بدون شک شانس اول ایران در المپیک بود. سعید تلاش داشت که خود را به مرز مطلوب برسد اما آسیب‌دیدگی وی را از موفقیت نگه داشت. شرایط علی‌حسینی سخت شد و رقیبانش نیز ‌آماده بودند او نتوانست خود را سطح آماده برساند در مسابقات جهانی این رشته در تایلند وزنه‌ بزند. او می‌توانست مفیدتر واقع شود اما مجموع مشکلات موجب شد تا وی از شرایط مطلوب فاصله بگیرد. شاید ملی پوش دسته فوق سنگین ایران نتوانست پس از آن محرومیت بلند مدت خود را در شرایط مسابقه قرار دهد.

وی در پایان گفت:‌در المپیک شرایط سختی داریم و شاید این سخت‌ترین المپیک ما در چند دوره اخیر باشد. ارمنستان در دسته 109 کیلوگرم و + 109 کیلوگرم وزنه بردار را به المپیک اعزام می‌کند و این کار را برای وزنه‌برداران ایرانی سخت خواهد کرد. موفقیت در دسته سنگین وزن تا چند دوره دیگر برای ایران کار سختی است و «علی داودی» در این دسته هنوز جوان است. البته «لاشا تالاخادزه» گرجستانی نیز فعلا نفر نخست است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها