وزیر آموزش و پرورش بعد از 3 ماه چه کرد؟

وزارت آموزش و پرورش مهم‌ترین فعالیت‌های حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در نود روز آغازین خدمت وی در وزارت آموزش‌وپرورش را اعلام کرد.

وزیر آموزش و پرورش بعد از 3 ماه چه کرد؟
کد خبر: 368865
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۰۹:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس گزارش روابط عمومی این وزارتخانه 3 عملکرد شاخص محسن حاجی میرزایی در دوره نود روزه آغازین وزارتش شامل؛ تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، ابلاغ نظام رتبه‌بندی معلمان و تأمین مسکن فرهنگیان است.

تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در سه گروه مربیان پیش‌دبستانی، آموزش‌دهنده مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و حق‌التدریسان غیرمستمر تعیین تکلیف شد که شرایط آن به شرح زیر است:

مربیان پیش‌دبستانی:

افرادی که از سال 1379 تا قبل از سال 1391 با یکی از مراکز پیش‌دبستانی دولتی یا کلاس‌های پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس دولتی همکاری داشته‌اند و برابر اسناد، مدارک ثبت و احرازشده، از محل اعتبارات دولتی حق‌الزحمه دریافت کرده‌اند.

آموزش‌دهنده مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی:

آموزش‌دهندگانی که از سال 1379 تا قبل از سال 1392 حداقل دو دوره به‌صورت مستقیم با نهضت سوادآموزی همکاری مستمرداشته و در هر دوره حداقل دو نفر سوادآموز را تحت پوشش قرار داده و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت کرده و همکاری آنان هم‌اکنون ادامه دارد.

آموزشیاران نهضت سوادآموزی:

فردی که با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و اداری با مجوز گزینش، گواهی آموزش تدریس بدو خدمت و شناسه تدریس در نهضت سوادآموزی از سال 1379تا قبل از سال 1392با نهضت سوادآموزی همکاری داشته و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت کرده و همکاری آنان هم‌اکنون ادامه دارد.

حق‌التدریسان غیرمستمر:

افرادی که از سال 1379تا قبل از سال 1391در مدارس دولتی به‌عنوان نیروی حق‌التدریس آزاد با وزارت آموزش‌وپرورش همکاری داشته، دارای شناسه حق‌التدریس صادره از سوی آموزش‌وپرورش بوده و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت کرده‌اند.

ابلاغ نظام رتبه‌بندی معلمان

پس از تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان در هیات وزیران، این طرح برای اجرا به آموزش‌وپرورش ابلاغ شد که مشمولان و شرایط آن به شرح زیر است:

-این طرح شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان پرورشی، مراقبان سلامت، مشاوران، معاونان و مدیران واحدهای آموزشی است که حدود 870 هزار نفر در سراسر کشور از امتیاز این طرح بهره‌مند خواهند شد.

معلمان با 2 سال سابقه کار و بالاتر شامل این طرح می‌شوند و معلمان باسابقه بیش از 24 سال در این طرح به‌صورت ویژه‌ای دیده خواهند شد.

دریافتی معلمان ابتدایی به دلیل تمام‌وقتی و سختی کار 10 درصد بیشتر خواهد بود.

معلمان در 5 رتبه و با سنوات 2-6-12-18-24 سال خدمت رتبه‌بندی خواهند شد.

رتبه‌های پایین‌تر بین 200 تا 300 هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

اعتبار طرح رتبه‌بندی فرهنگیان 2000 میلیارد تومان است.

از ابتدای مهرماه 98در احکام فرهنگیان لحاظ خواهد شد.

متوسط دریافتی معلمان براثر اجرای رتبه‌بندی 420 هزار تومان خواهد بود.

تأمین مسکن فرهنگیان

با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت راه و شهرسازی مقرر شد 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فاقد مسکن احداث شود که شرایط احراز متقاضیان به شرح زیر خواهد است:

-متقاضی و افراد تحت تکفل وی باید فاقد زمین یا واحد مسکونی بوده و تاکنون از هیچ‌یک از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی با تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند.

- متقاضی، متأهل و یا سرپرست خانوار باشد.

-زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن می‌توانند در زمره متقاضیان قرار گیرند.

-فرد متقاضی حداقل دارای پنج سال سابقه سکونت متوالی در شهر موردتقاضا باشد.

-کلیه فرهنگیان فاقد مسکن اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی شاغل در ادارات و مناطق آموزشی و همچنین بازنشستگان مشمول استفاده از مفاد تفاهم‌نامه می‌باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها