کد خبر: 368873
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۰۹:۴۳:۰۰
| |

مصرف بنزین بعد از سهمیه‌بندی 19 درصد کاهش یافت

رییس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه سهمیه‌بندی، مصرف بنزین را 19 درصد کاهش داد، گفت: تردد خودروهای تک سرنشین در تهران 200 هزار مورد کاهش و استفاده از مترو 6 درصد افزایش یافته است.

مصرف بنزین بعد از سهمیه‌بندی 19 درصد کاهش یافت
کد خبر: 368873
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۰۹:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی الویری روز پنجشنبه در بیست و ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها افزود: یارانه بنزین در صورتی می‌تواند به توسعه منجر شود که به دهک‌های بالا اختصاص نیابد.

وی ضمن همدردی با خانواده های آسیب‌دیده در حوادث اخیر از مسئولان خواست تا برای تبیین این طرح از هیچ کمکی دریغ نکنند.

الویری با اشاره به رخدادهای پس از افزایش قیمت بنزین گفت: اصلاح قیمت بنزین یکی از اقدامات مهم است که باید زودتر اجرا و بسته‌های حمایتی برای حمایت از قشرهای ضعیف طراحی می‌شد و قبل از اجرای طرح نیز آن را به مردم معرفی می کردند و یکی از مسایل ضروری اطلاع رسانی این طرح بود که مورد توجه قرار نگرفت.

وی اظهار امیدواری کرد تا درآمدهای این طرح برای توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت های شهری اختصاص یابد.

الویری با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال 99 از سوی رییس جمهوری به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در این لایحه میزان وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش چشمگیری داشته است به گونه ای که 90 درصد بودجه از درآمدهای غیرنفتی به ویژه مالیات تامین می شود.

وی افزود: بنابراین چالش کاهش شدید درآمدهای نفتی در شرایطی که ثبات جهانی وجود ندارد را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و به سمت حذف درآمدهای نفتی از بودجه پیش رفت.

رییس شورای عالی استان‌ها افزود: شهرداری ها نیز در سال‌های اخیر به درآمدهای پایدار توجه ویژه‌ای داشته و امسال نیز از کمیسیون‌های تخصصی می‌خواهم تا پیشنهادهای کاربردی خود را در این زمینه ارائه دهند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها