رئیس سازمان نظام پزشکی

تعیین تعرفه پزشکان بر اساس هزینه‌های واقعی

ظفرقندی گفت: سازمان نظام پزشکی به دنبال تعرفه واقعی بر اساس هزینه‌های فعلی کشور است.

تعیین تعرفه پزشکان بر اساس هزینه‌های واقعی
کد خبر: 368895
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۱:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی صبح امروز در حاشیه دوازدهمین کنگره بین‌المللی آزمایشگاه و بالین که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی چند سال گذشته تعرفه جامعه پزشکی بین 5 تا 10 درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی به دنبال تعرفه واقعی بر اساس هزینه‌های فعلی کشور است، زیرا ما معتقدیم که تمام هزینه‌ها باید واقعی باشد تا به حوزه سلامت و بهداشت و درمان مردم آسیبی وارد نشود.

او تأکید کرد: یکی از اهداف اصلی سازمان نظام پزشکی تأمین سلامت و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی در سطح کیفی و عالی به مردم است و معتقدم که تعرفه‌ها باید بر اساس هزینه‌های واقعی تعیین و مشخص شود.

لزوم ارتباط آزمایشگاه و بالین در حوزه سلامت


ظفرقندی گفت: امروزه خدمات آزمایشگاهی یکی از نیاز‌های اصلی جهت تشخیص بیماری‌های مختلف است و باید ارتباط خوبی بین آزمایشگاه و بالین ایجاد شود تا به حوزه سلامت کشور آسیبی وارد نشود.

رئیس سازمان نظام پزشکی یادآوری کرد: صندوق‌های بیمه‌گر باید از خدمات آزمایشگاهی حمایت کنند که در غیر این صورت ما شاهد پرداخت از جیب مردم هستیم.

او افزود: تورم در بخش سلامت 1.5 تا 2 برابر تورم کشور است و متأسفانه باید بگویم که سرانه بهداشت و درمان از GPG کاهش پیدا کرده و این مسئله می‌تواند هزینه‌های بهداشتی، درمانی، تأمین و تهیه وسایل و تجهیزات را دچار مشکلات متعددی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها