وضعیت ذخیره خون کشور کمی بهبود یافت

طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: طی هفته‌های گذشته میزان ذخیره خون به 3 روز رسیده بود که با کمک اهداکنندگان این آمار به 5 روز رسید.

وضعیت ذخیره خون کشور کمی بهبود یافت
کد خبر: 368898
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۱:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمرتضی طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به میزان ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در کشور، اظهار کرد: اگر میزان ذخایر خون و فرآورده‌های خونی به مرز 3 روز برسد سازمان انتقال خون اعلام وضعیت بحرانی می‌کند و متأسفانه در چند هفته گذشته به دلیل برف و باران میزان اهداکنندگان خون بسیار کاهش پیدا کرد.

او ادامه داد: در حال حاضر میزان ذخایر خون به طور متوسط برای تمام گروه‌های خونی حدود 5 روز است، هرچند میزان ذخیره برخی از گروه‌ها بیش از پنج روز است. طی هفته‌های گذشته که میزان ذخایر خون به زیر 3 روز رسیده بود شبکه خون‌رسانی فعال‌تر شد و از استان‌های دیگر به تهران و استان‌هایی مانند خراسان رضوی و فارس کمک کردند.

کمک دیگر استان‌ها به تهران از طریق شبکه خون‌رسانی

طباطبایی بیان کرد: در زمانی که میزان ذخیره خون به مرز بحران یعنی زیر 3 روز رسیده بود سازمان انتقال خون با ارسال پیامک از اهداکنندگان قبلی خود خواست در این کار خیر شرکت کنند و خوشبختانه با حضور به موقع این افراد، میزان ذخیره خون در حال حاضر به 5 روز به طور متوسط در بین تمام گروه‌های خونی رسیده است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر روزانه به طور متوسط 1500 تا 1600مراجعه کننده به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون خود مراجعه می‌کنند و ما باید این تعداد اهداکننده را در سطح استان تهران برای بهبود میزان ذخیره خون و فرآورده‌های خونی حفظ کنیم.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها