کد خبر: 368927
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۲:۰۹:۰۰
| |

طلاق در سمنان آمار کاهشی داشت

فرماندار سمنان از کاهش طلاق‌ها در مرکز استان خبر داد و گفت: نسبت طلاق‌ها به وقایع ازدواج در سمنان کمتر از میانگین استانی است.

طلاق در سمنان آمار کاهشی داشت
کد خبر: 368927
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۲:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعباس دانایی در آیین اختتامیه جشنواره ورزش، مشارکت، سلامتی ویژه سازمان‌های مردم نهاد در سمنان با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی سازمان‌های مردم نهاد در کاهش طلاق‌ها موثر بوده اظهار کرد: به ازای هر هشت ازدواج، یک مورد طلاق در مرکز استان اتفاق می‌افتد که نسبت به نُرم استانی ،وضعیت بسیار مطلوب‌تری است.

وی نقش سمن‌ها و جوانان را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم خواند و افزود: خوشبختانه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و غیر دولتی در بحث آسیب‌های اجتماعی به صورت ویژه پای کار هستند.

فرماندار سمنان بر ضرورت ارتباط و تعامل بیشتر بین سمن‌های فعال تاکید و خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی می‌تواند کمک حال مسوولان در برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات و موانع پیش روی این تشکل‌ها باشد.

وی با اشاره به برپایی جشنواره ورزش، مشارکت، سلامتی ویژه سازمان‌های مردم نهاد شهرستان سمنان گفت: این جشنواره از 20 آبان ماه سال جاری به مدت 10 روز در شهرستان سمنان با هدف ایجاد تحرک، نشاط و شادابی برگزار شد.

فرماندار سمنان ادامه داد: برای اولین بار، 400 نفر از اعضای سازمان‌های مردم نهاد در این جشنواره ثبت نام و در 12 رشته ورزشی فردی و تیمی با هم به رقابت پرداختند.

دانایی از فعالیت 143 تشکل مردمی در مرکز استان خبر داد و اضافه کرد: این تشکل‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای در بخش‌های مختلف دارند. همچنین سه تشکل مردم نهاد با اخذ مجوزاز فرمانداری مرکز استان به فعالیت در زمینه‌های مختلف می‌پردازند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد با توجه به رسالت غیردولتی بودن خود، می‌توانند در افزایش سطح مشارکت مردم و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، نقش به سزایی ایفا کنند.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها