کد خبر: 368949
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۲:۵۹:۵۷
| |

پاسخ تیم قالیباف به واعظی:

از نامزدی قالیباف عصبانی هستید

سعید آجورلو تحلیل گر مسائل سیاسی در گفت و گو با فردا در واکنش به صحبت های امروز محمود واعظی گفت که دولت پیر و فرسوده ای که آقای واعظی چهره برجسته و پشت پرده و روی پرده آن هستند، نه تنها خود اهل کار و مجاهدت برای مردم نیستند بلکه کسانی که شهره به کارامدی و تلاش هستند را هم تخطئه می کنند و پاسخ نقد فنی و کارشناسی را با ادبیات سیاسی می دهند.

از نامزدی قالیباف عصبانی هستید
کد خبر: 368949
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۲:۵۹:۵۷

اعتمادآنلاین| محمود واعظی روز چهارشنبه در حالی که چند روز از ثبت نام محمد باقر قالیباف در انتخابات مجلس می گذرد با حمله به عملکرد وی در شهرداری ناراحتی جریان متبوعش را از این موضوع عیان کرد.


آجورلو که به تازگی نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شده و چهره ای نزدیک به کمپین مجلس نو محسوب می شود صحبت های واعظی را ناشی از عصبانیت و نگرانی جریان اعتدال و اصلاحات از نامزدی دکتر قالیباف می داند. او در این مورد ادامه می دهد: جریان اعتدال در سطح جامعه اعتبار چندانی ندارد و از نظر سرمایه اجتماعی در شرایط وخیمی قرار دارد. ایده اصلی آقای روحانی که مبتنی بر معامله با آمریکا یا همان بستن با کدخدا بود شکست خورده و ایشان نتوانسته ایده جایگزینی برای اداره کشور ارائه کند و همچنان امیدوار به گشایش در سیاست خارجی است. در چنین شرایطی این دولت توقع دارد که دلسوزان کشور سکوت کنند و در مقابل رخوت دولت سکوت کنند. چنین خواسته ای در راستای بستن دهان منتقدان است. این شرایط دولت را شکننده کرده و تحمل انتقاد را از آنها گرفته و موجب شده که در مقابل سخن و خواسته مردم موضع بگیرند. به نظرم واکنش نشان دادن به صحبت های آقای قالیباف هم از این موضع است.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به کارآمدی قالیباف در شهرداری گفت: آقای واعظی می گویند که قالیباف کار آن چنانی نکرده است. در پاسخ به ایشان باید دو نکته گفت: اولا حمله به کارامدی ایشان حمله به نقطه قوت اوست و قصد اقای واعظی نوعی عملیات روانی است. قطعا مردم بهترین قاضی درباره کارامدی افراد هستند. من پیشنهاد می کنم که یک نهاد بی طرف علمی درباره کارامدی قالیباف و روحانی نظرسنجی برگزار کند تا اعتبار حرف های آقای واعظی مشخص شود. البته نه از آن نوع نظرسنجی ها که پشت ماشین انجام می شود. نکته دوم هم این است که با این حرف های واعظی مشخص می شود که تعریف دولت از کار غلط است. این دوستان از کار و تلاش تعریف درستی ندارند به همین دلیل کارامدی دیگران را با ناکارامدی خود به اشتباه مقایسه می کنند.

سربیر مجله مثلث در ادامه تصریح کرد: کسانی که در کارنامه شان جز تخریب رقیب و دوقطبی سازی فضا عملکرد خاصی مشاهده نمی شود، دیگران را به تخریب متهم می کنند. وضعیت دولت آقای روحانی در جدید ترین نظرسنجی ها مشخص می کند که وضعیت کارنامه این دولت در افکار عمومی چگونه است. در مورد عملکرد ایجابی آقای قالیباف هم شهروندان بهترین شاهد هستند. البته باید این نکته را هم اضافه کنم که اصلاح طلبان و اعتدالیون سابقه فراوانی در وعده دادن و تخریب رقیب دارند و در نهایت در اینکه ناکامی خود را به گردن دیگران بیندازند تبحر دارند.

آجورلو در ادامه با اشاره به فضای انتخابات گفت که اصلاح طلبان برای عبور از شرایط فعلی به دنبال نوعی مظلوم نمایی هستند تا هم موجب تشتت در میان اصول گرایان شوند و هم هزینه شکست را در افکار عمومی پایین بیاورند اما در واقع آنها موتور تخریب خود را به زودی روشن می کنند تا مانع از پیروزی جریان انقلابی در انتخابات شوند.

منبع: فردا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها