کد خبر: 368978
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۴:۵۳:۲۲
| |

محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

باید صادرات به صورت منسجم و تحت یک برند صورت بگیرد/ شورای عالی صادرات در کشور تشکیل شود

محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید صادرات به صورت منسجم و تحت یک برند صورت بگیرد که می توانیم در یک کشور تمرکز کنیم و تحت یک برند محصولات را صادر و حتی مجدد از آن کشور صادرات صورت بگیرد.

باید صادرات به صورت منسجم و تحت یک برند صورت بگیرد/ شورای عالی صادرات در کشور تشکیل شود
کد خبر: 368978
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۴:۵۳:۲۲

اعتمادآنلاین| محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، امروز 21 آذرماه در همایش بزرگداشت روز صادرات استان کرمان گفت: یکی از چالش های اصلی ما در خارج از کشور در حوزه صادرات نحوه صادرات است که سنتی و به صورت مستقل صورت می گیرد.

وی افزود: باید صادرات به صورت منسجم و تحت یک برند صورت بگیرد که می توانیم در یک کشور تمرکز کنیم و تحت یک برند محصولات را صادر و حتی مجدد از آن کشور صادرات صورت بگیرد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه 90 درصد از صادرات ما به 10 کشور اصلی است، افزود: با صادرات منسجم، ضمانت های حقوقی و بسیاری از مسائل مشترک شده و ریسک های سرمایه گذاری را کاهش می دهد و باید سازمان توسعه تجارت این موضوع را دنبال کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل مربوط به بانک مرکزی در حوزه صادرات گفت: بحث نرخ تسویه صادراتی یکی از مشکلات است.

وی در ادامه اظهار کرد: شرایطی که در پی کاهش ارزش پول ملی به وجود آمد باید ارزش صادرات ما را چندبرابر می کرد همان کاری که چین در برابر کاهش تعرفه امریکا انجام داد، البته آنها با درصد و عدد جزئی کاهشارزش پل ملی را اعمال می کنند که ما یک دفعه اعداد چند برابر در کشور داریم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه محدودیت ها و موانع ما قابل حل است، گفت: در سال های گذشته رتبه اول مشکلات فضای کسب و کار در کشور مسائل بانکی بود و در سال 97 با رصد مشکلات فعالان اقتصادی، مسئله نخست عدم ثبات در سیاست های اقتصادی در کشور بود.

نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: 27 بخشنامه ارزی در سال گذشته منتشر شده و سئوال این است فعال اقتصادی چگونه باید خود را منطبق کند؟ باید بخشنامه ها مبتنی بر منطق باشد و معتقدیم بخشی از مشکلات ما داخلی است.

وی با اشاره به اینکه عراق ورود برخی از کالاهای ما را به کشورش ممنوع کرده، افزود: این مسئله باید بررسی شود زیرا به معنی توقف صادرات ما به عراق است.

پورابراهیمی تصریح کرد: اقدام امریکا در عدم ایفا به تعهدات در برجام خیانت به مردم و کشور ما بود و از این مسئله نخواهیم گذشت اما در داخل کشور باید کار کنیم که به امریکایی ها ربطی ندارد.

وی بیان کرد: مطالبه ما از رییس جمهور این است که چرا شورای عالی صادرات تشکیل نمی شود و این شورا وظیفه خود را انجام نمی دهد. در حالی که وظیفه دولت این است و باید به کمک فعال اقتصادی بیاید.

وی یادآور شد: اخیرا عراق 17 کالای ما را شامل ممنوعیت واردات کرده که باید در این رابطه جلساتی گذاشته شود و دلیل آن مورد بررسی قرار گیرد.

پورابراهیمی گفت: عدم ثبات در سیاست‌های اقتصادی کشور به صادرات ضربه می‌زند که 27 دستورالعمل ارزی در سال گذشته صادره شده که قابل قبول نیست.

وژ تصریح کرد: آمریکایی‌ها در تحریمها علیه ما خیانت کردند و طبعا ما از این موضوع نخواهیم گذشت اما این سوال مطرح است که چرا در داخل کشور تحریم‌ها را برنمی‌دارید؟

وی افزود: اتاق بازرگانی ما یکی از فعالترین اتاق‌های ایران است و اولین جلسه پیگیری اوراسیا در کمیسیون اقتصادی اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شد ضمن این که ظرفیت تولید در استان کرمان فوق‌العاده است.

پورابراهیمی گفت: چرا شورای عالی صادرات در کشور تشکیل نمی‌شود؟ باید کارگروهی در این خصوص تشکیل شود امروز مطالبه جدی ما این است چرا جلسات شورای عالی صادرات تشکیل نمی‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها