کد خبر: 368986
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۵:۱۲:۰۰
| |

بودجه شورای عالی استان‌ها مستقل شد

رئیس شورای عالی استان ها از مستقل شدن بودجه این شورا برای سال 99 خبر داد.

بودجه شورای عالی استان‌ها مستقل شد
کد خبر: 368986
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۱ ۱۵:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی الویری روز پنجشنبه در حاشیه بیست و ششمین اجلاس شورای عالی استان ها در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته که غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی را به شورای عالی استانها د عوت کردیم، وی قول دادند کد بودجه شورا به دلیل اینکه نوع فعالیت آن مستقل است، از وزارت کشور به صورت کد مستقل در بودجه سالانه درج شود که این کار انجام شد. بنابر این دارای کد بودجه مستقل هستیم.

وی درباره میزان این بودجه گفت: از آنجا که لایحه بودجه امسال به تازگی ارائه شده و طبقه بندی های آن نیز تغییر پیدا کرده، بنده هنوز اطلاعی از میزان این بودجه ندارم.

تاجگردون که به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق در دی‌ماه سال گذشته در سیزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها حضور یافته بود، با اعلام این مطلب که بودجه این شورا برای سال 98 اصلاح و به صورت مستقل بررسی می شود؛ اعلام کرده بود: چند سالی است که بودجه شورای عالی استان‌ها زیر نظر وزارت کشور قرار دارد و کمیسیون تلفیق تصمیم گرفت شورای عالی استان‌ها برای اخذ بودجه خود محتاج وزارتخانه‌ها نباشد.

بودجه شورای عالی استان ها در لایحه بودجه سال 97 با 40 درصد افزایش به 28 میلیارد تومان رسیده بود. البته در بودجه سال 97 یک ردیف بودجه ای مستقل برای استان ها با هدف ایجاد تعادل منطقه ای گنجانده شده بود تا پرداختی کارکنان دبیرخانه شوراها از جمله اضافه کاری، نظام مند و مکانیزه شود. بودجه سال 98 این شورا نیز در حدود 30 میلیارد تومان بوده است. البته تاکنون 60 درصد از این مبلغ به شورا تخصیص داده شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها