«گفتگوی شبانه» از رادیو نمایش پخش می‌شود/ ماجرای نویسنده‌ای که میزبان قاتلش شد

نمایش رادیویی «گفتگوی شبانه» به کارگردانی صادق وفایی روز جمعه 22 آذر ساعت 12:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

«گفتگوی شبانه» از رادیو نمایش پخش می‌شود/ ماجرای نویسنده‌ای که میزبان قاتلش شد
کد خبر: 369129
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۰:۲۵:۴۸

اعتمادآنلاین| نمایش رادیویی «گفتگوی شبانه» نوشته فردریش دورنمات روز جمعه 22 آذر در قالب برنامه «یک نمایش یک تجربه» از رادیو نمایش پخش می‌شود.

این‌ نمایش یکی دیگر از تولیدات گروه نمایشی مانا است که چند هفته پیش نمایش «جنگ کی تمام می‌شود؟» را در قالب همین برنامه رادیویی تولید و از آنتن رادیو نمایش پخش کردند.

«گفتگوی شبانه» نمایشنامه‌ای دو نفره از فردریش دورنمات، نمایشنامه‌نویس شناخته‌شده سوئیسی است که بیشتر آثارش در ایران و بین اهالی تئاتر شناخته‌ شده هستند که از جمله آنها می‌توان به «ملاقات بانوی سالخورده»، «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی»، «رمولوس کبیر»، «فیزیکدان‌ها» و ... اشاره کرد.

ترجمه فارسی «گفتگوی شبانه» توسط علیرضا مهینی انجام شده و صادق وفایی آن را برای رادیو تنظیم و کارگردانی کرده است.

افکتور این‌ نمایش محمدرضا قبادی‌فر و صدابردار آن جعفر جودتی است. تهیه‌کنندگی این‌ اثر نیز به عهده محمد اسماعیل‌پور بوده است.

«گفتگوی شبانه» درباره ساعت پایانی زندگی یک نویسنده در یکی از کشورهای اروپایی است که باید میزبان قاتلی باشد که به‌ خانه‌اش آمده است.

مرد نویسنده از سوی قدرتمندان به مرگ محکوم شده و جلاد سرد و بی‌روحی هم برای اجرای حکم اعدام پیش از سر زدن سپیده،‌ از پنجره خانه وارد می‌شود ...

بازیگران این‌نمایش نیز به‌ترتیب اجرا، بهمن وخشور و صادق وفایی هستند.

برنامه این‌ هفته «یک‌ نمایش، یک‌ تجربه» با محوریت پخش این‌ اثر رادیویی روز جمعه 22 آذر ساعت 12:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود و پس از آن، جهانشاه آل محمود در مقام منتقد، در گفتگو با کارگردان اثر به نقد و بررسی آن می‌پردازد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها