عبدالمهدی: حادثه «الوثبه» بیانگر حضور گروه‌های سازمان‌‌یافته قتل و ارعاب است

نخست‌وزیر پیشبرد امور دولت عراق درباره حادثه قتل یک جوان عراقی و آویزان کردن او بر تیر برق در میدان الوثبه تأکید کرد این مسئله نشان می‌دهد گروه‌های سازمان‌یافته‌ای وجود دارند که تحت پوشش تظاهرات، دست به کشتار، ارعاب و تعطیل کردن دولت می‌زنند.

عبدالمهدی: حادثه «الوثبه» بیانگر حضور گروه‌های سازمان‌‌یافته قتل و ارعاب است
کد خبر: 369228
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۳:۳۶:۰۸

اعتمادآنلاین| «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور دولت عراق بار دیگر بر حمایت از تظاهرات‌کنندگان تأکید کرد.

عبدالمهدی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «حادثه جنایتکارانه الوثبه، مهر تأییدی بر دیدگاه ماست که چندین بار درباره وجود گروه‌های سازمان‌یافته‌ای سخن گفتیم که تحت پوشش تظاهرات، دست به کشتار، ارعاب و تعطیل کردن دولت می‌زنند».

خبرگزاری «براثا» به نقل از نخست‌وزیر پیشبرد امور دولت عراق گزارش داد که «در هر اقدامی که برای حمایت از امنیت عمومی اتخاد کردیم، متهم می‌شدیم، ولی الان ضروری است که سرویس‌های امنیتی، مجددا سلاح به دست گیرند و از میادین تظاهرات حمایت کرده و ابهت حکومت را بازگردانند».

او تاکید کرد: «هیچ چاره‌ای جز این نیست که مانع از تحمیل سیطره هر تشکیلات سیاسی در میادین تظاهرات و تسویه حساب‌های آن با طیف‌های سیاسی شد».

عبدالمهدی با تأکید بر اینکه مسئولیت حمایت از تظاهرات‌کنندگان فقط بر عهده سرویس‌های امنیتی رسمی است، تصریح کرد: «برخی از گروه‌ها ثابت کردند که خواستار دور کردن یا پایان دادن [به فعالیت] این سرویس‌ها هستند تا بتوانند نقش آن سرویس‌ها را بر عهده گرفته و طرح شناخته شده خود را پیاده کنند».

در ادامه اتفاقات مشکوک در حاشیه اعتراضات و تظاهرات در عراق، پنجشنبه (روز گذشته) تصاویری از قتل یک جوان عراقی در میدان الوثبه بغداد و سپس آویزان کردن او از تیر چراغ برق، در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها