کد خبر: 369231
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۳:۴۰:۳۸
| |

محمدرضا ظفرقندی، دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکان:

امکان حضور همه تفکرات فراهم نباشد دلیلی ندارد در انتخابات باشیم

دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکان بیان کرد: اگر امکان حضور همه تفکرات مختلف در مجلس فراهم نباشد دلیلی ندارد در انتخابات باشیم. شرایط تحریم از یک سو و بحران‌سازی افراطیون داخلی ما را بر آن می‌دارد در کنار جریان‌های اصلاح‌طلب باشیم تا به آینده فکر کنیم.

امکان حضور همه تفکرات فراهم نباشد دلیلی ندارد در انتخابات باشیم
کد خبر: 369231
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۳:۴۰:۳۸

اعتمادآنلاین| محمدرضا ظفرقندی، دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکان در بیست و هفتمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با یاد آوری این مطلب که 30 سال پیش این انجمن پایه‌گذاری شده است، گفت: اساسا علت اصلی تاسیس این مجمع پیگیری راه راستین اسلام و همراهی با مردم ، تکریم جمهوریت نظام ، خدمت به کشور و مقابله با انحرافاتی است که آن زمان وجود داشت.

دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکان خاطرنشان کرد: ما طبیبان این ملک و ملت هستیم و این روزها کشور حال و روز خوبی ندارد، علائم حیاتی و با ثباتی مشاهده نمی‌شود و درمان ضروری نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: ریشه این بیماری در کیفیت حکمرانی و اصرار بر مسیر پر تکرار اشتباه و عدم پذیرش تغییرات اساسی و نشنیدن فریاد ناصحان، دلسوزان و مظلومان است .

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: رشد فزآینده بی‌اعتمادی و پاسخگو نبودن بخش‌های عمده حکومت ظرفیت اصلاحات را به شدت کاهش داده است و هچنین سیاست خارجی پرتنش هم مزید بر علت‌ها شده است.

وی ادامه داد: از عدم توسعه کشور و فقر و بی‌عدالتی و تبعیض گسترده نتیجه‌ای جز هرج و مرج حاصل نمی‌شود، واقعیت این است وقتی امکان یک اعتراض ساده به ساده‌ترین صورت وجود ندارد باید منتظر ناآرامی بود.

دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکان خاطرنشان کرد : یک بیانیه نوشته می‌شود اما تحمل نمی‌شود و در مقابل عده‌ای از دیوار سفارت عربستان بالا می‌روند کشور را با چالش‌های غیر قابل جبرانی مواجه می‌کنند اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد و مواخذه نمی‌کنند اما یک بیانیه ساده کلی احضار پشت سرش دارد.

وی ادامه داد: گستره جغرافیایی اعتراضات اخیر نشان داد فقر، فساد و تبعیض بود و نسبت دادن همه آن به خارج از کشور حکایت سر در برف بردن بود.

دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکان تأکید کرد: گسست بین جوانان و مسئولان تاکنون بعد از انقلاب تا به این حد نبوده است، امروز تعامل کاهش یافته است و جوانان و حاکمان اساسا حرف یکدیگر را نمی‌فهمند. امروز بسیاری از جوانان نابغه از کشور خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: برای برون رفت از این شرایط راهی جز اصلاحات اساسی باقی نمانده است. اصلاحات جزئی و موردی شاید خوب باشد اما راه درمان دائمی نیست.

ظفرقندی تاکید کرد: امروز مجلس باید نماد ایستادگی باشد و فراگیری همه تفکرات ملت باشد اما نظارت‌های سلیقه‌ای باعث شده به جز موارد نادر چیزی از مجلس ندیدیم.

دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکان خاطر نشان کرد: دخالت در امر قانون‌گذاری باعث افول و تهدید شأن مجلس شده است.

ظفرقندی با بیان اینکه اگر امکان حضور همه وجود تفکرات مختلف در مجلس فراهم نباشد دلیلی ندارد در انتخابات باشیم، گفت: شرایط تحریم از یک سو و بحران سازی افراطیون داخلی ما را بر آن می‌دارد در کنار جریان‌های اصلاح‌طلب باشیم تا به آینده فکر کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها