مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار:

قیمت گوجه فرنگی در بازار شکسته شد/حداکثر نرخ هر کیلو گوجه فرنگی گلخانه 10 هزار تومان

مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت:با وجود بارندگی‌های اخیر، قیمت گوجه فرنگی به سبب فراوانی عرضه تا حدودی در میدان کاهش یافته است.

قیمت گوجه فرنگی در بازار شکسته شد/حداکثر نرخ هر کیلو گوجه فرنگی گلخانه 10 هزار تومان
کد خبر: 369243
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۴:۰۷:۴۱

اعتمادآنلاین| مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از شکسته شدن قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: با وجود بارندگی‌های اخیر، قیمت گوجه فرنگی به سبب فراوانی عرضه تا حدودی در میدان کاهش یافته است.

وی نرخ هر کیلو گوجه فرنگی انباری در میدان مرکزی میوه و تره بار را 3 تا 4 هزار تومان، گوجه فرنگی بوته‌ای 5 هزار تا 6 هزار و 500 تومان، گوجه فرنگی بوته رس 7 هزار تا 8 هزار و 500 تومان و گوجه فرنگی گلخانه‌ای 8 هزار تا 10 هزار تومان اعلام کرد.

دارایی نژاد درباره علل قیمت بالای گوجه فرنگی در مغازه‌ها افزود: مغازه داران، بار خود را در زمان گرانی خریداری کردند و همچنان به سبب کاهش تقاضا، بار روی دست مغازه‌ها مانده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار ادامه داد: برای اولین بار، خانوار‌ها در پی کاهش عرضه و افزایش قیمت گوجه فرنگی، خرید خود را محدود به مصرف روزانه کردند و همین امر موجب شده به سبب ماندن بار روی دست مغازه داران، قیمت‌ها شکسته شود.


به گفته وی، با وجود بارش باران همراه با تگرگ در استان بوشهر اظهاراتی مبنی بر خسارت بالا به مزارع گوجه فرنگی مطرح بود، در حالیکه حداکثر 10 درصد محصول تولیدی دچار خسارت شده است و همواره با رسیدن محصول در مناطق دیگر کمبودی در عرضه نداریم.

کاهش مجدد قیمت گوجه فرنگی طی 7 تا 8 روز آینده در بازار


دارایی نژاد از افت مجدد قیمت گوجه فرنگی طی روز‌های آتی در بازار خبر داد و گفت: با آغاز برداشت محصول از مناطق گرمسیری و عرضه گوجه فرنگی بوشهر به بازار پیش بینی می‌شود که ظرف 7 تا 8 روز آینده، نرخ این محصول به 4 تا 5 هزار تومان در بازار کاهش یابد و همواره مغازه داران طبق فاکتور می‌توانند با احتساب حداکثر 35 درصد سود، گوجه فرنگی را در بازار عرضه کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تولید سیب زمینی و پیاز نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.5 تا 2 برابر افزایش یافته است، بیان کرد: قیمت محصولات میوه و تره بار تابع عرضه و تقاضاست، به طوریکه با کاهش عرضه، قیمت‌ها بالا می‌رود و همزمان با ازدیاد عرضه، قیمت سیر نزولی به خود می‌گیرد، کمااینکه در شرایط فعلی 40 تا 50 کامیون سیب زمینی و پیاز و 10 کامیون گوجه فرنگی در میدان است.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به نظارت بازرسان صنعت و معدن و اتحادیه، آرامش بر بازار میوه و تره بار حاکم است و نوسانات قیمت در پی مکانیزم عرضه و تقاضا مقطعی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها