علیرضا اعرافی، امام جمعه موقت قم:

همگان به قانون و اخلاق در انتخابات پایبند باشند

امام جمعه موقت قم گفت: در برگزاری انتخابات قانون و اخلاق برای ناظران، مجریان، نامزدان، طرفداران و همه کسانی که با انتخابات مرتبط هستند، باید محترم شمرده شود و همه هم باید به قانون با همان شکلی که وجود دارد، تمکین کنند.

همگان به قانون و اخلاق در انتخابات پایبند باشند
کد خبر: 369248
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۴:۱۷:۱۷

اعتمادآنلاین| علیرضا اعرافی، امام جمعه موقت قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس، گفت: قانون برای صیانت از آرای مردم و حق رای مردم است، ما باید قانون و اخلاق را در همه مراحل مورد توجه قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه فصل ثبت نام انتخابات را پشت سرگذاشته ایم، اظهار کرد: مشارکت بالا و شکوه مشارکت در انتخابات در پیش رو؛ امنیت و اقتدار کشور را ارتقا می دهد و جبهه مقاومت را بالا می برد.

وی افزود: حجم و درصد آرا و مشارکت بالا؛ محور بسیار مهم در انتخابات در پیش رو است؛ می بینیم که دشمنان برای این ملت و گفتمان انقلاب اسلامی چه نقشه ها کشیده اند و گاهی هم غفلت ها و بی توجهی های ما بهانه ساز می شود، این شرایط موجود است.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: مشارکت قوی 80- 60 درصدی در انتخابات آتی، امنیت، اقتصاد و اقتدار ما را تقویت می کند.

وی گفت: این انتخابات بیش از هر انتخاباتی جلوی چشم ناظران جهانی است؛ دوستان و دشمنان ما به آن نگاه می کنند، همه ما وظیفه انقلابی، ملی و شرعی‌مان است که در ترغیب به مشارکت بکوشیم و باید ملت ایران صحنه افتخارآفرین دیگری با مشارکت بالا خلق کند.

وی درباره انتخاب بهتر گفت: در میدان رقابت باید بدانیم که مجلس آینده، دولت آینده را انتخاب خواهد کرد، دولت آینده اگر بخواهد، دولتی عالم، آگاه، کارشناس، جوان، فعال و حاضر در صحنه باشد؛ و برخی از آسیب های موجود را جبران کنیم، باید یک دولت قوی بیاید.

وی افزود: دولت قوی به این است که مجلسی نیرومند، شجاع، اخلاقی، معنوی، ارزشی و انقلابی روی کار بیاید، شما باید بین خود و خدا، بهترین گزینه ها را برای این دوره جدید برای اداره کشور انتخاب کنید.

آیت الله اعرافی گفت: مجلسی که درست نظارت کند، مجلسی که دردهای مردم را درست تشخیص بدهد و مجلسی که خود از آسیب های مالی و اخلاقی دور باشد؛ این مجلس طراز انقلاب اسلامی است، این همت، بصیرت و آگاهی مردم را می طلبد.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: عربستان و کشورهای منطقه که معنی انتخابات را نمی‌فهمند؛ همانند کوری که از مناظر زیبا سخن می‌گوید، راجع به انتخابات ایران سخن می‌گویند.

وی با بیان اینکه پس مانده‌های رژیم قبل که سر تا پا در استبداد غرق بودند، مدعی انتخابات ما هستند؛ گفت: به فضل الهی انتخابات‌های سالم و قوی دیگری در این کشور برگزار و همه دشمنان خواهند دید که این ملت در مسیر آرمان‌های اصیل اسلام و انقلاب عقب نمی نشیند و همه دشمنان را به فضل الهی ناامید خواهد کرد.

وی با گرامیداشت فرارسیدن هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران و نهادهای فعال در این عرصه گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان منشور حرکت امت ما و گفتمان انقلاب اسلامی، به دانش و پژوهش به طور ویژه تاکید شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی 24 بهمن سال گذشته در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.

وی افزود: وقتی رهبری در این بیانیه دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار می‌دهند، به دستاوردهای عظیم علمی و پژوهشی کشور اشاره می‌کنند؛ کشوری که در عصر قاجار و پهلوی خوداتکایی علمی نداشت؛ اما با وجود جنگ و تحریم گام‌های بلندی در مسیر فتح قله‌های دانش برداشت.

وی با اشاره به گام های بزرگی که در زمینه علم و پژوهش برداشته شده است، اظهار کرد: ایران اسلامی رشد علمی به شکل خارق العاده‌ای در منطقه و دنیا داشته است و پیشرفت‌های عظیم در عرصه فناوری‌های پیشرفته را، رهبری مورد توجه قرار داده‌اند و در بخش دیگری نیز توصیه‌هایی داشته‌اند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه ایران رتبه شانزدهم علمی را در جهان دارد، گفت: رهبری پیشران حرکت‌های علمی در گذشته بوده‌اند و ما را در گام دوم انقلاب به تحقیق و پژوهش فرا می‌خوانند؛ باید در این راستا دولتمردان و مسئولان از جایگاه علمی کشور صیانت کنند و به هیچ وجه حق نداریم به عقب برگردیم.

وی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه علم و پژوهش گفت: باید مرزهای دانش را در نوردیده و عرصه‌های جدید را فتح کنیم؛ باید به شهیدان دانش فناوری هسته‌ای اقتدا نماییم و در متن تحریم‌ها از مرزهای دانش غرب عبور بکنیم؛ این کار سنگینی است که همه ما باید برای آن برنامه ریزی نماییم.

وی خاطرنشان کرد: باید حرکت علمی در کشور شتاب بیشتری بگیرد و علم مبنای تصمیم‌ها و فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی شود و رابطه بین صنعت و دانشگاه، خدمات و دانشگاه ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه بودجه پژوهش نباید مورد غفلت قرار بگیرد، تاکید کرد: آموزش های دانشگاه و حوزه باید کاربردی و مفید برای جامعه و نظامات آموزشی باید پژوهش‌محور باشند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه، روز 25 آذرماه از سوی «شورای فرهنگ عمومی کشور» به نام روز پژوهش نامگذاری شد.

وی همچنین با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: هر گاه در کشور ما، این 2 نهاد علمی همراه و همگراه بوده اند؛ اتفاقات خوب و مبارکی افتاد و هرگاه این 2 نهاد راه های بازاویه از همدیگر طی کردند، جامعه ضرر کرد.

وی افزود: ارتباط و همگرایی حوزه و دانشگاه هم وظیفه و نیاز 2 طرف است و هم نیاز کشور به این است که در مسیر ساختن تمدن اسلامی این 2 نهاد در کنار هم و همدل و همراه حرکت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ما از دانشگاه، علم و تحقیق استقبال کرده و برای علم و تحقیق در همه قلمروها ارزش و کرامت قائل بوده و حوزه از صاحبان علم و تحقیق استقبال کرده و امیدواریم که برای تعالی کشور و قطع وابستگی‌ها به خارج و پایه‌ریزی ایران مقتدر و علم‌محور همه در کنار هم قرار گرفته و گام‌های بلندی برداریم.

وی همچنین با اشاره به نگرانی مراجع عظام تقلید و ملت ایران درباره شیخ زکزاکی گفت: فرزندان این روحانی به شهادت رسیدند و هزار طرفدار این شیخ در نیجریه به خاک و خون کشیده شدند و این روحانی مجاهد به زندان منتقل شده است؛ این اقدام بسیار زشت بوده و ملت ایران از دولت نیجریه می‌خواهد، منطقی عمل کند.

وی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی خواهان عزت نیجریه است، اضافه کرد: امیدواریم مجامع بین المللی مراقب وضعیت سلامت شیخ زکزاکی باشند و از دولت و دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم که این مساله را دنبال کند.

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه از سال 1394 در پی حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله در شهر زاریا بازداشت و زندانی شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، نام ها و نشانه ها را یک مقوله اجتماعی، فرهنگی و روانشناختی برشمرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) یک سنت در نامگذاری ها داشته اند، این سنت رسول خدا بود که بعد از بعثت و هجرت نام های زشت و غیر منطبق بر فرهنگ انسانی و اسلامی را تغییر دادند.

مدیرحوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در برخی مواقع کالا در داخل کشور تولید می شود، ولی نام خارجی انتخاب می شود تا پرستیژ کسب کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها