کد خبر: 369263
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۴:۳۵:۳۰
| |

نام «محمد دحلان» به فهرست تروریست‌های تحت تعقیب ترکیه اضافه شد

وزارت کشور ترکیه از قرار دادن نام محمد دحلان، عضو سابق جنبش فتح در فهرست تروریست‌های تحت تعقیب این کشور خبر داد.

نام «محمد دحلان» به فهرست تروریست‌های تحت تعقیب ترکیه اضافه شد
کد خبر: 369263
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۴:۳۵:۳۰

اعتمادآنلاین| وزارت کشور ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد محمد دحلان را در فهرست تروریست‌های تحت تعقیب موسوم به «فهرست قرمز» قرار داده است.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه پیشتر در مصاحبه با روزنامه «حریت» مدعی شد، دحلان در کودتای نافرجام ترکیه در ژوئیه 2016 نقش داشته است.

او ادعا کرد: دحلان مالک یک شبکه مصری است که اواخر ماه سپتامبر، این شبکه با فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه که آنکارا او را مغز متفکر کودتای 2016 می‌داند، مصاحبه‌ای انجام داده است.

سویلو افزود: مبلغ 700 هزار دلار جایزه به کسی داده می‌شود که اطلاعاتی ارائه کند که به دستگیری دحلان منجر شود.

دحلان از رهبران جنبش فتح و عضو شورای قانون‌گذاری فلسطین است که پس از اختلاف با این جنبش در امارات مستقر شد. وی پیش از این از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه انتقاد کرده و گفته بود: زمانی که ملت فلسطین با رژیم اشغال‌گر مقابله می‌کرد، اردوغان روابط مستحکمی با آریل شارون، نخست‌وزیر سابق این رژیم داشت.

او در اظهارات تلویزیونی گفته بود: اردوغان دوست ندارد هیچ عرب قدرتمندی را ببیند. او توهم امپراتوری عثمانی را در سر دارد و برای اینکه به این خیالات خود قوت ببخشد، دست به دامن برخی مزدوران عرب شده است.

دحلان در ادامه تصریح کرده بود: هنگامی که در کنار یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین می‌جنگیدم، اردوغان با شارون در اراضی اشغالی دیدار می‌کرد.

او عنوان کرده بود: همچنین ماهانه بین ترکیه و اراضی اشغالی 300 پرواز صورت می‌گیرد و 60 درصد آهن مورد استفاده در شهرک‌سازی‌های رژیم اشغالگر از ترکیه وارد می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها