بهای نفت در بازارهای جهان افزایش یافت

بهای نفت در بازارهای جهانی به دنبال قوت گرفتن توافق تجاری میان آمریکا و چین به بالاترین قیمت در سه ماه گذشته رسید.

بهای نفت در بازارهای جهان افزایش یافت
کد خبر: 369277
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۵:۰۳:۱۰

اعتمادآنلاین| بهای نفت برنت دریای شمال با 47 سنت افزایش، به 64.67 دلار در هربشکه رسید که بالاترین قیمت از 23 سپتامبر گذشته است.

همچنین بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز با 34 سنت افزایش به 59.52 دلار در هر بشکه رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد بازار نفت در شرکت تجاری اواندا گفت: این افزایش قیمت به خاطر چراغ سبز ترامپ برای امضای توافق تجاری با چین است که برای درخواست جهانی نفت مثبت خواهد بود.

مارگارت یانگ تحلیلگر بازار سرمایه در «سی. ام. سی مارکتز» گفت: کاهش ارزش دلار پس از جهش قیمت پوند باعث تقویت قیمت مواد اولیه می شود.

هم زمان با پیروزی حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون در انتخابات سراسری انگلیس، ارزش پوند در مقابل یورو و دلار در بازارهای مبادلات ارزی به بالاترین حد در یک سال و نیم گذشته رسید.

پیش از این نیز اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای تولید و صادرکننده نفت غیر اوپک (اوپک پلاس) ابتدای سال جاری توافق کردند، برای ایجاد تعادل در بازار و افزایش قیمت نفت، مجموع تولید خود را یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

تولیدکنندگان نفت به رهبری عربستان و روسیه توافق کرده‌اند که فقط در سه ماه نخست سال 2020 تولید نفت خام خود را به میزان 500 هزار بشکه بیشتر در روز کاهش دهند. این توافق فقط تا ماه مارس (اسفند) و سه ماه اول سال 2020 اجرا می‌شود و برای بعد از پایان این دوره، هیچ توافقی صورت نگرفته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها