کد خبر: 369298
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۶:۰۵:۴۰
| |

سیدجواد حسینی‌کیا، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون صنایع مجلس:

ظرفیت وصول 200 هزار میلیارد تومان مالیات در سال 99 وجود دارد

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون صنایع مجلس معتقد است اگر جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود می‌توان تا 200 هزار میلیارد تومان مالیات در سال 99 وصول کرد.

ظرفیت وصول 200 هزار میلیارد تومان مالیات در سال 99 وجود دارد
کد خبر: 369298
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۶:۰۵:۴۰

اعتمادآنلاین| سیدجواد حسینی‌کیا، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود می‌توان تا 200 هزار میلیارد تومان در سال 99 مالیات وصول کرد، گفت: 109 هزار میلیارد تومان مالیات در سال جاری وصول شده است و پیش‌بینی می‌شود برای سال آینده 160 تا 170 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شود البته اگر تلاش‌های بیشتری برای جلوگیری از فرارمالیاتی صورت گیرد این مهم تا 200 هزار میلیارد تومان نیز ظرفیت دارد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین نصب و درج بارکرد بر روی کالاها را به منظور رصد و اصلاح سامانه جامع گمرک برای مبارزه با فرار مالیاتی ضروری است.

وی با بیان اینکه شبکه توزیع کالا شفاف نیست و این موضوع موجب افزایش فرارمالیاتی شده است، گفت: اگر بخواهیم بودجه بدون نفت را محقق کنیم باید در وصول مالیات‌ها جدیت بیشتری به خرج داد.

فرار مالیاتی در هر عرصه شغلی دیده می‌شود مانند فرارمالیاتی پزشکان، وکلاء، تاجران و... که در این میان برخی از شرکت‌ها فرار مالیاتی جدی و سنگین دارند، به عنوان مثال فردی در منطقه آزاد شرکت ثبت می‌کند اما اصل کار او در تهران است و این ثبت صرفا برای استفاده از معافیت مالیاتی است لذا باید شفافیت مالیاتی را جدی گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برخی افراد نیـــز تحت پوشش تاسیس موسسات خیریه، فعالیت‌های دیگری انجام می‌دهند که باید عملکرد آن‌ها را شفاف سازی کرد تا موسسات تجاری با عناوین خیریه مالیات پرداخت کنند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها