وزیر اول اسکاتلند: همه‌پرسی مجدد برگزیت باید در اسکاتلند برگزار شود

وزیر اول اسکاتلند ضمن مخالفت با خروج کشورش از اتحادیه اروپا، گفت همه‌پرسی مجدد برگزیت باید در اسکاتلند برگزار شود.

وزیر اول اسکاتلند: همه‌پرسی مجدد برگزیت باید در اسکاتلند برگزار شود
کد خبر: 369301
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۶:۰۸:۴۷

اعتمادآنلاین| «نیکولا استورجن» وزیر اول اسکاتلند امروز (جمعه) در واکنش به پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری انگلیس، گفت که اسکاتلند خواهان دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیست.

استورجن در مصاحبه با شبکه «اسکای‌نیوز» توضیح داد که اسکاتلند به هیچ وجه خواهان خروج از اتحادیه اروپا نیست و باید همه‌پرسی مجددی در این کشور برای تصمیم‌گیری مستقل مردم اسکاتلند برگزار شود.

استورجن در واکنش به اظهارات جانسون مبنی بر اینکه حزب محافظه‌کار حکمی برای اجرای برگزیت به دست آورده، گفت: «اکنون حکمی وجود دارد که به مردم اسکاتلند، فرصت انتخاب آینده خود داده شود».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی درباره مخالفت اسکاتلند با دولت جانسون توضیح داد: «خواست و تاکید روشنی در مردم اسکاتلند وجود دارد که این کشور نباید گرفتار دولت جانسون شود و برخلاف خواست خود از اتحادیه اروپا خارج گردد».

وزیر اول اسکاتلند همچنین افزود: «بوریس جانسون شاید ماموریتی برای خارج کردن انگلیس از اتحادیه اروپا داشته باشد. [اما] او مؤکدا هیچ ماموریتی برای خارج کردن اسکاتلند از اتحادیه اروپا ندارد. اسکاتلند باید انتخاباتی برای تعیین سرنوشت خود را داشته باشد».

واکنش استرجون به پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات انگلیس در حالی است که حزب «ملی اسکاتلند» به رهبری وی توانسته کرسی‌های بیشتری نسبت به انتخابات سال 2017 به دست بیاورد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها