کد خبر: 369313
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

گران‌ترین برندهای لباس در جهان کدام‌اند؟/ دلارنتا، لویی ویتون و گوچی در صدر گران‌ترین‌ها

برندهای لباس در جهان بسیار پرطرفدارند. این برندها هر روز طرح‌های تازه‌ای عرضه می‌کنند تا مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهند. دلارنتا، لویی ویتون، گوچی، شنل، دیور، ورساچه، آرمانی و... جزو گران‌ترین برندهای جهان‌اند.

گران‌ترین برندهای لباس در جهان کدام‌اند؟/ دلارنتا، لویی ویتون و گوچی در صدر گران‌ترین‌ها
کد خبر: 369313
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - لوکس بودن یکی از نشانه‌های تمدن امروزی است. لباس‌های گران و تجملاتی که برندهای مختلف آنها را تولید می‌کنند نشانه ثروت، جایگاه اجتماعی و موقعیت افراد است. برندهای مشهوری در جهان مشغول به کارند که هر روز با طرح‌های جدیدشان مردم و طراحان لباس را به وجد می‌آورند و خاص بودن‌شان را به رخ می‌کشند.

اعتمادآنلاین، به نقل از Industry Leaders Magazine، لیستی از گران‌ترین برندهای لباس در دنیا را معرفی می‌کند. این برندها در کل حدود 117.784 میلیارد دلار ارزش دارند.

1- اسکار دلارنتا

دلارنتا

برند لوکس دلارنتا (De la Renta) را طراح معروف اسکار اریستاید رنتا فیالو (Oscar Aristides Renta Fiallo)، حدود 60 سال پیش تاسیس کرد و پس از آنکه ژاکلین کندی به این برند علاقه نشان داد بسیار معروف شد.

تخصص این برند در طراحی لباس عروس و لباس شب است. ارزش دارایی‌های دلارنتا 26 میلیارد دلار تخمین زده شده است و همیشه در میان سه برند برتر دنیا قرار دارد.

2- لویی ویتون

لویی ویتون

برند لویی ویتون (Louis Vuitton) یکی از گران‌ترین برندهای دنیاست. لباس، کیف، کفش و زیورآلات تولید این برند همگی لوگوی LV دارند. برند لویی ویتون هم‌اکنون زیرشاخه برند بزرگ‌تری به نام LVMH است. برند فرانسوی لویی ویتون در سال 1854 به وجود آمد و با ساخت چمدان‌های لوکس کم‌کم معروف شد. این برند اکنون حدود 500 فروشگاه در بیش از 50 کشور جهان دارد. ساعت‌های تمبور مونوگرام 26 هزار دلار و بعضی از کیف‌ها بیشتر از 10 هزار دلار قیمت دارد.

3- گوچی

گوچی

گوچیو گوچی (Guccio Gucci) برند گوچی را در سال 1920 تاسیس کرد. این برند بیشتر مورد توجه ستارگان هیپ‌هاپ و رپ در آمریکا قرار گرفت. برند مشهور گوچی در رسانه‌های اجتماعی بسیار فعال است و جدیدترین مدل‌ها و طرح‌ها را به علاقه‌مندانش عرضه می‌کند.

ارزش دارایی‌های این شرکت به 12.7 میلیارد دلار می‌رسد. لباس‌های گران گوچی نزدیک صد سال است که در صنعت مد می‌درخشد. گوچی با یونیسف به صورت فعال همکاری می‌کند و بخشی از فروش مجموعه‌هایش را به این سازمان می‌بخشد.

4- اِرمس (Hermes)

هرمس

نام این برند اغلب اشتباه تلفظ می‌شود. نام اصلی برند «اِرمس» است که برخی اِرمز، هِرمز یا هرمس می‌گویند. در سال 1837 توسط تیِری ارمس (Thierry Hermes) تاسیس شد و هنوز هم خانواده ارمس آن را اداره می‌کنند. شال یا کیف آن بسیار محبوب و مورد توجه علاقه‌مندان است.

همان‌طور که لوگوی ارمس نشان می‌دهد، این شرکت پیشتر زین می‌فروخته است. کیف بیرکین ارمس (Hermes Birkin) در سال 2011 در یک حراجی حدود 203 هزار دلار فروخته شد. ارزش این شرکت حدود 10.6 میلیارد دلار برآورد شده و دارایی آن نزدیک به 19.2 میلیارد دلار است.

5- شنل

شنل

برند فرانسوی شنل (chanel) را کوکو شنل در سال 1909 تاسیس کرد. این برند بیشتر به خاطر عطرهایش معروف بود. ارزش شرکت شنل را از 7.2 تا 11.2 میلیارد دلار تخمین زده‌اند. شنل بیش از 320 فروشگاه در سراسر جهان دارد.

6- پرادا

پرادا

پرادا (Prada) برندی مشهور، خاص و گران است و جزو برترین برندهای ایتالیایی به شمار می‌رود. درآمد سالانه پرادا بیش از چهار میلیارد دلار و ارزش این شرکت حدود 9.5 میلیارد دلار است. ماریو پرادا (Mario Prada) این برند را در سال 1913 در میلان، پایتخت مد، تاسیس کرد. اولین شوی لباس زنانه پرادا در سال 1988 در میلان برگزار شد. این برند بیش از 600 بوتیک در سراسر جهان دارد.

7- دیور

دیور

برند دیور یا کریستین دیور (Christian Dior) لباس‌های بسیار شیک و درجه یکی دارد. این برند در سال 1946 تاسیس شد و درآمد سالانه آن حدود 12 میلیارد دلار است. دیور به سادگی و شیک بودن معروف است و افراد مشهور و ثروتمند به آن علاقه نشان می‌دهند. دیور برای کودکان و مردان نیز لباس تولید می‌کند.

8- ورساچه

ورساچه

جیانی ورساچه این شرکت را در سال 1987 تاسیس کرد و خیلی زود به شهرت رسید. طراحی‌های برند ورساچه بسیار زیباست و طرفداران خاص خود را دارد. جوانان نیز به این برند بسیار علاقه دارند. ارزش شرکت ورساچه 5.8 میلیارد و دارایی‌های آن 300 میلیون دلار است.

9- رالف لورن

رالف لورن

رالف لورن (Ralph Lauren)، موسس این برند، ابتدا برای بروکز برادرز (Brooks Brothers) کار می‌کرد، اما اکنون آن را به برندی برای ورزشکاران تبدیل کرده است. رالف لورن این شرکت را در سال 1971 تاسیس کرد. او لوگوی پولو (Polo) را برای برند خود انتخاب کرد زیرا به ورزش علاقه بسیار زیادی داشت. او بعدها برای رویدادهای مهم ورزشی مثل المپیک، اوپن آمریکا و ویمبلدون لباس طراحی کرد. این برند به خاطر تی‌شرت‌های طرح پولو بسیار معروف است و هر ورزشکار یکی از آن را در خانه‌اش دارد.

10- آرمانی

آرمانی

آرمانی را می‌توان معادل واژه‌هایی چون کیفیت و درجه یک بودن قلمداد کرد. برند آرمانی انتخاب مردان شیک و ثروتمند است. جورجیو آرمانی این شرکت را در سال 1975 پایه‌گذاری کرد و خیلی زود به شهرت رسید. این برند بیش از 2 هزار فروشگاه در سراسر دنیا دارد و فروش آن نزدیک به سه میلیارد دلار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها