کد خبر: 369357
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۹:۳۱:۳۷
| |

رییس کمیسیون اروپا: زمان برای توافق تجاری با انگلیس بسیار کم است

رییس کمیسیون اروپا در واکنش به پیروزی «بوریس جانسون» در انتخابات پارلمانی انگلیس و تاکید او برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا تصریح کرد زمان برای توافق تجاری با دولت لندن بسیار کوتاه است.

رییس کمیسیون اروپا: زمان برای توافق تجاری با انگلیس بسیار کم است
کد خبر: 369357
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۹:۳۱:۳۷

اعتمادآنلاین| «اورسولا فون درلاین» که روز جمعه در نشست مشترک خبری با رییس شورای اروپا و نخست وزیر فنلاند در بروکسل سخن میگفت، تصریح کرد که تنها 11 ماه برای مذاکره و رسیدن به توافق تجاری با انگلیس زمان مانده است.

او افزود: این توافق علاوه بر موضوعات تجاری، طیف وسیعی از مسائل از جمله شیلات، حمل‌ونقل، آموزش و بسیاری دیگر از حوزه‌ها را شامل می‌شود.

همچنین «شارل میشل» رئیس شورای اروپا طی سخنانی خواستار روشن شدن تکلیف توافق‌نامه برگزیت شد که چند ماه پیش میان بوریس جانسون و سران کشورهای اروپایی به تائید رسید. او تصریح کرد که اتحادیه اروپا آماده برداشتن گام بعدی مذاکرات درباره آینده توافق تجاری با انگلیس است.

جانسون برای خروج از اتحادیه اروپا نیاز دارد که توافق‌نامه برگزیت را به تائید پارلمان کشورش برساند. نمایندگان مجلس انگلیس تاکنون چندین بار این توافق‌نامه را رد کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اروپا ابراز امیدواری کرد پس از تائید توافقنامه برگزیت در پارلمان انگلیس و خروج این کشور از اتحادیه اروپا، رابطه راهبردی دو طرف، قوی بماند.

وی افزود: حفظ همکاری نزدیک با بریتانیا برای ما اهمیت زیادی دارد تا امکان تجارت، توسعه اقتصادی و همچنین همکاری در زمینه های دیگر مانند امنیت و دفاع فراهم شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها