کد خبر: 369480
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۰:۴۴:۱۹
| |

مهدی جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور تاکید کرد:

لزوم بومی‌سازی دانش در کشور

مهدی جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور، بر بومی‌سازی و محلی‌سازی دانش در کشور تاکید کرد.

لزوم بومی‌سازی دانش در کشور
کد خبر: 369480
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۰:۴۴:۱۹

اعتمادآنلاین| مهدی جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور، در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و ششمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی گفت: در ابتدا می‌خواهم به ظرفیت‌های موجود در کشور همچون رتبه دوم ذخائر اسقاط شده گاز طبیعی، رتبه دوم در تولید گاز، رتبه چهارم ذخائر اسقاط شده نفت، رتبه هشتم تولید آهن، رتبه نخست تولید فیروزه، رتبه یازدهم فناوری فضایی، سیزدهم چرخه کامل سوخت هسته‌ای، رتبه هفتم جاذبه گردشگری و ... از ظرفیت‌های بی‌بدیل موجود در کشورمان است.

وی ادامه داد: 24 دانشگاه ایران در حال حاضر در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است به شکلی که ما 2600 مرکز دانشگاهی داریم که همه اینها می‌توانند در مسیر پیشرفت و توسعه کشور کمک بسزایی داشته باشند، اما چرا با وجود این ظرفیت‌های بی‌بدیل هنوز آسیب‌های اجتماعی در شهرها و روستاهای ما حل نشده و گسل میان مدیران شهری و شهروندان وجود دارد.

معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: چرا قاطبه شهروندان علی‌رغم دلسوزی مدیران شهری اعتماد واقعی آنها کسب نشده و دیوار بی‌اعتمادی هنوز وجود دارد. همانگونه که مشاهده می‌کنید آلودگی آب، خاک و هوا ادامه پیدا کرده و حتی بیشتر شده است. ترافیک بیشتر شده و حس تعلق شهروندان که از اهمیت بسزایی برخوردار است کم شده است.

جمالی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که شوراها نخستین خاکریز مطالبات مردم هستند، اظهار کرد: مردم هر روز اعضای شوراها را می‌بینند لذا شوراها در امنیت ملی، انسجام ملی و افزایش مشمولیت اجتماعی تاثیرگذار هستند. در صحنه خدمت‌رسانی به مردم در خط مقدم اقدامات خدمت‌گزاران قرار گرفتند و علی‌رغم همه خدماتی که ارائه شده اما همچنان این بی‌اعتمادی وجود دارد. بی‌تردید نیاز به بازاندیشی در حوزه کار خود داریم این بازخوانی و مرور شهرها و اقدامات، حضور پژوهشگران را می‌طلبد. علی‌رغم زحماتی که پژوهشگران کشیده‌اند اکثر پژوهش‌ها و علوم ما وارداتی است.

وی تاکید کرد: تنها جایی که محدودیت زمانی و مکانی نداریم در حوزه دانش است نباید واردکننده صرف باشیم و در این زمینه کاملا وابسته باشیم. همانند آنچه که در حوزه بودجه و وابستگی به نفت اتفاق افتاده است. باید دانش بومی و محلی خود را ارتقاء دهیم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: زمانی در دنیا ما به عنوان مرجع و صادرکننده در حوزه دانش محسوب می‌شدیم، لذا باید با نگاهی به گذشته در مسیر بومی سازی و محلی سازی دانش گام برداریم.

وی تاکید کرد: امیدوارم با همکاری و تعامل، حوزه علمی را به حوزه حکمتی تبدیل کنیم که این تحقق بومی‌سازی و محلی‌سازی دانش است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها