کد خبر: 369495
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۱:۰۰:۵۹
| |

پنتاگون: ترکیه آزمایش «اس‌400» را آغاز کرده است

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ترکیه به جای عمل به درخواست واشنگتن و کنار گذاشتن سامانه پدافندی روسی اس‌400، در حال آزمایش آن است.

پنتاگون: ترکیه آزمایش «اس‌400» را آغاز کرده است
کد خبر: 369495
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۱:۰۰:۵۹

اعتمادآنلاین| مقامات پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا روز پنج شنبه اعلام کردند ترکیه در اولین گام برای بهبود روابط با واشنگتن و ناتو، سازمان آتلانتیک شمالی، باید سامانه پدافندی اس‌400 روسیه را کنار بگذارد.

جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت اگر ترکیه خواهان بهبود روابط با واشنگتن است باید به طور کامل از شر سامانه پدافندی اس‌400 روسیه خلاص شود.

او افزود: ترکیه نمی‌تواند این سامانه را در انبار خود نگه دارد و آن را قفل کند. آن‌ها باید خود را از شر این سیستم تسلیحاتی راحت کنند. ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر تغییر مسیر آن‌ها و اینکه به دنبال آن هستند که مسیر تازه‌ای را در پیش بگیرند، دریافت نکردیم.

ویلیام دی بایرن، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد: ترکیه آزمایش این سامانه موشکی را آغاز کرده است. ما مطلع هستیم که برخی آزمایش‌ها در حال انجام است با این حال هیچ نشانه‌ای مبنی بر استقرار آن‌ها (در میدان عملیات) دریافت نکردیم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین ترکیه را ترغیب به تغییر رویه خود (در ارتباط با اس‌400) کرد و گفت آنکارا بهتر است به جای در پیش گرفتن مسیر‌های مختلف، با آمریکا و ناتو همکاری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها