کد خبر: 369497
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۰۸:۳۴:۰۰
| |

سازمان ملل دوره فعالیت «آنروا» را تمدید کرد

به رغم مخالفت آمریکا، سازمان ملل مدت فعالیت آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را تا ژوئن 2023 تمدید کرد.

سازمان ملل دوره فعالیت «آنروا» را تمدید کرد
کد خبر: 369497
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۰۸:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مجمع عمومی سازمان ملل جمعه با وجود مخالفت آمریکا و اسرائیل مدت فعالیت آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی را با 169 رأی موافق تا 30 ژوئن 2023 تمدید کرد.

آنروا سال 1949 تأسیس شد و خدمات آموزشی، بهداشت و مسکن و کمک‌های دیگر به بیش از پنج میلیون آواره فلسطینی در کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی و آوارگان در لبنان، اردن و سوریه ارائه می‌کند.

از زمانی که آمریکا کمک‌های خود به آنروا را متوقف کرد این آژانس با کمبود بودجه مواجه است. آمریکا و اسرائیل این آژانس را به سوءمدیریت و تحریک علیه اسرائیل متهم می‌کنند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل استقبال کرد و گفت: این قطعنامه پیام واضحی از سوی جامعه جهانی است مبنی بر اینکه هیچ سازشی درباره قطعنامه‌های شورای امنیت صورت نمی‌گیرد.

عباس گفت: این مسئله نشان می‌دهد که جهان کنار مردم فلسطین و مسئله عادلانه است. این قطعنامه پیروزی برای قوانین بین المللی و حقوق آوارگان فلسطینی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها