کد خبر: 369543
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۲:۰۰:۴۹
| |

«جایی برای فرشته‌ها نیست» در صدر پُرفروش‌های روز پنجم سینما حقیقت نشست

فیلم‌های مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» رتبه اول، «جمیله»، «آبشار»، «بافندگان خیال» و «رویای آب» به طور مشترک رتبه دوم و «سرزمین عسل» رتبه‌ سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های روز پنجم جشنواره سینماحقیقت را کسب کردند.

«جایی برای فرشته‌ها نیست» در صدر پُرفروش‌های روز پنجم سینما حقیقت نشست
کد خبر: 369543
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۲:۰۰:۴۹

اعتمادآنلاین| باکس نمایش مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست»، باکس نمایش جمیله، آبشار، باکس نمایش بافندگان خیال، رویای آب و باکس نمایش سرزمین عسل به عنوان پرفروش ترین باکس‌های نمایش داده شده روز جمعه 22 آذرماه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت معرفی شدند.

مستندهای جایی برای فرشته‌ها نیست ساخته سام کلانتری، جمیله ساخته محمدباقر شاهین و آبشار اثری از علی شهابی نژاد، بافندگان خیال به کارگردانی سید محمدصادق جعفری و «رویای آب» اثر محمد واعظی و سرزمین عسل اثری به کارگردانی لوبومیر استفانوو و تامارا کوتفسکا هستند.

همچنین فیلم ناگفته‌های شهر شلوغ نیز با اختلاف یک بلیت فروخته شده نسبت به فیلم رتبه سوم، از جمله پرفروش‌های این روز از جشنواره بود.

این آمار صرفا مربوط به فیلم هایی است که بلیت آن‌ها در سامانه سینما تیکت فروخته شده است.

سیزدهمین و جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در بخش مسابقه ملی شامل 62 فیلم است. از این تعداد 27 فیلم به گونه مستند کوتاه، 15 فیلم به گونه مستند نیمه‌بلند و 20 فیلم به گونه مستند بلند اختصاص دارند که کامران شیردل، یونس شکرخواه، سیف‌الله صمدیان، پیروز کلانتری، حبیب احمدزاده، محمدحسین مهدویان و مونا زندی داوری برای انتخاب برترین مستندها را در این بخش به عهده دارند.

همچنین در بخش مسابقه بین‌الملل امسال که حدود شش هزار فیلم از بیش از 100 کشور جهان متقاضی شرکت در آن بوده اند، 54 فیلم در 7 بخش مسابقه و غیررقابتی پذیرفته شده‌اند. در بخش مسابقه بین‌الملل به تفکیک 8 مستند کوتاه، 8 مستند نیمه‌بلند و 8 مستند بلند نمایش دارند.

روسوا به همراه کارول پیشاروک Karol Piekarczyk و مهرداد اسکویی داوری این بخش را برعهده دارند. نمایش‌های ویژه 8 فیلم و پرتره شامل 8 فیلم می شود.

جایزه شهید آوینی ویژه‌ نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه نیز برای ششمین سال متوالی، به عنوان بخش‌ ویژه‌ جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار می‌شود و امسال 29 فیلم در آن شرکت دارند و داوری این بخش به عهده محمدمهدی طباطبایی نژاد، مسعود فراستی و مهدی قربان‌پور است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها