کد خبر: 369571
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۲:۳۵:۰۰
| |

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

استیضاح زنگنه تسویه‌حساب سیاسی است/ مجلس روحیه فرماندهان جنگ را تضعیف نکند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، گفت: متأسفانه برخی از استیضاح‌ها با مطالعه قبلی انجام نمی‌شود و یک عصبانیت ظاهری و یا با انتشار یک خبر، برای استیضاح یک وزیر امضا جمع‌آوری می‌شود که این رویکرد برای مجلس بسیار بد خواهد بود.

استیضاح زنگنه تسویه‌حساب سیاسی است/ مجلس روحیه فرماندهان جنگ را تضعیف نکند
کد خبر: 369571
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۲:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، گفت: موضوع استیضاح مهندس زنگنه در مجلس بسیار کمرنگ شده و تب‌وتاب آن خوابیده است. بعضی از نمایندگان امضای خود را پس گرفته‌اند و در جلسه‌ای که وزیر نفت به مجلس آمده بود، تنها سه نفر از نمایندگان حضور داشتند. به نظر می‌رسد استیضاح آقای زنگنه و دیگر وزرا که بحث استیضاح آن‌ها در مجلس مطرح است، رأی بیاورد. این استیضاح‌ها جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی دارد به‌گونه‌ای که برای مردم این شائبه را به وجود می‌آورد که چرا تا امروز بحث استیضاح این وزرا مطرح نبوده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه برخی از استیضاح‌ها با مطالعه قبلی انجام نمی‌شود و یک عصبانیت ظاهری و یا با انتشار یک خبر، برای استیضاح یک وزیر امضا جمع‌آوری می‌شود که این رویکرد برای مجلس بسیار بد خواهد بود. هفته گذشته مهندس زنگنه را به مجلس دعوت کردیم و ایشان بسیاری از مطالب را توضیح داد و در آن بین سؤال‌های مشکوکی از ایشان پرسیده شد که مورداستفاده دشمن قرار می‌گیرد و به‌طورکلی نباید یک وزیر را تحت‌فشار قرارداد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: در ارتباط با تخصص وزیر نفت باید به این موضوع اشاره‌کنم که در یکی از جلسات اوپک همراه آقای زنگنه بودم و آنجا به این‌که وزیر نفت ایران مهندس زنگنه است، افتخار کردم. علی‌رغم آن‌که ایشان عضو هیئت‌رئیسه نبود اما صاحب‌نظر بود زیرا برای رفع ایرادها، پیش‌نویس قطعنامه را برای مهندس زنگنه آوردند تا ایرادهای آن را رفع کند. ضمن احترامی که برای همکارانم در مجلس شورای اسلامی قائل هستم، استیضاح آقای زنگنه در شرایط کنونی را نامساعد می‌دانم زیرا مانند این است که در زمان جنگ یکی از فرماندهان ارشد نظام را دادگاهی کنند. اکنون‌که باید به وزیر نفت کمک کنیم و در شرایطی که آمریکا می‌خواهد ما نتوانیم حتی یک بشکه نفت صادر کنیم و آقای زنگنه در تلاش است برای فروش و صادرات نفت کشور است، مطرح کردن بحث استیضاح ایشان کار درستی نیست.


وی ادامه داد: به‌طورکلی ازآنجاکه تنها یک جناح خاص سیاسی سردمدار این استیضاح است، بویی که به مشام می‌رسد امکان دارد استیضاح آقای زنگنه یک تسویه‌حساب سیاسی باشد. در شرایط فعلی کشور نباید روحیه فرماندهان جنگمان را تضعیف کنیم و وقت آن‌ها را با این‌گونه مسائل بگیریم. مجلس باید کمک‌حال باشد نه این‌که مچ پا، مچ دست و گردن وزرا بگیرد. چند روز پیش آقای ظریف گفت که باید به جلسه شورای امنیت ملی برود و مسئول جلسه است؛ تقاضا کرد که پاسخ به سؤالی را درزمانی دیگر بدهد اما نماینده مجلس درخواست ایشان موافقت نکرد و گفت باید به مجلس بیاید و جواب بدهد. درحالی‌که کشور در شرایط خاصی قرار دارد، به نظر می‌رسد ملاحظات ملی گاهی ذبح می‌شود و از آن‌طرف منافع سیاسی و جناحی غلبه پیداکرده است به‌گونه‌ای که شاهد ازخودگذشتگی سیاسی بین نمایندگان نیستیم.


رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در پایان گفت: وزیر نفت یکی از وزرای مهم کشور است و باید کمکش کنیم. مجلس باید بر فعالیت وزرا نظارت کند اما این نظارت‌ها خصمانه است و در جهت منافع ملی و منافع مردم نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها