کد خبر: 369577
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۲:۴۱:۰۹
| |

فاطمه ذوالقدر، عضو فراکسیون امید مجلس:

مجلس دهم جزو انقلابی‌ترین مجلس‌ها بود

فاطمه ذوالقدر، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس دهم جزو انقلابی‌ترین مجلس‌ها بود، گفت: به مجلس که حمله شد، صحن را قطع نکردیم و حتی در آنجا نماز جماعت خواندیم و برای مقاومت کردن اسلحه خواستیم.

مجلس دهم جزو انقلابی‌ترین مجلس‌ها بود
کد خبر: 369577
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۲:۴۱:۰۹

اعتمادآنلاین| فاطمه ذوالقدر، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی درباره عملکرد مجلس دهم گفت: مجلسی که ما داشتیم واقعا سخت‌ترین مجلس بود و همه مشکلات اقتصادی اعم از تحریم‌ها و حتی حمله‌ای که داعش به آن داشت بی‌سابقه بود.

وی افزود: واقعاً باید بگویم که مجلس دهم جزء انقلابی‌ترین مجلس‌ها بود. به مجلس که حمله شد، ما همه در صحن بودیم ولی صحن را قطع نکردیم، خونسردی‌مان را حفظ کردیم و تذکرات کتبی و شفاهی قرائت شد و حتی در آنجا نماز جماعت خواندیم و برای مقاومت کردن اسلحه خواستیم.

وی با بیان اینکه همه نوع اتفاق را در مجلس دهم داشتیم، تصریح کرد: از همان ابتدا اعتراضات موسسات مالی و بانکی و همچنین خروج ترامپ از برجام و حوادث تروریستی اهواز از اتفاقاتی بود که در زمان مجلس دهم رخ داد.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه ما حدود 60 جلسه غیرعلنی داشتیم، اظهار داشت: این آمار نشان دهنده این است که چقدر مسائل مختلف در این دوره اتفاق افتاد که ما به خاطر آن حدود 62-63 جلسه غیرعلنی برگزار کردیم و این نشان می‌دهد که این مجلس با مسائل مختلف اقتصادی، امنیتی و معیشتی گرفتار بوده ولی علی‌رغم این‌ مشکلات توانسته مصوبات و قوانین خوبی را تصویب کند.

ذوالقدر ادامه داد: قانون برنامه ششم را ما تصویب کردیم که در آن موارد خوبی از جمله زنان و خانواده، جوانان و محیط زیست وجود داشت. در کنار این‌ها لایحه‌های مهمی چون اعطای تابعیت به فرزندان متولد شده از پدران خارجی، هوای پاک و خاک، حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، تشدید مجازات اسیدپاشی، تغییر ساعت کاری برای خانم‌هایی که شرایط خاص دارند و افزایش زمان بارداری و شیردهی از 6 ماه به 9 ماه از جمله طرح‌ها لوایح و قوانینی است که مجلس دهم علی‌رغم همه مشکلات، توانست تصویب و ابلاغ کند.

وی با اشاره به عملکرد فراکسیون زنان مجلس دهم گفت: سعی کردیم هم در بودجه سنواتی و هم در برنامه ششم و هم کمیسیون خودمان طرح های خوبی را داشته باشیم که از آن جمله مرمت آثار تاریخی، جمعیت و تعالی خانواده و نظارت بر صدا و سیما طرح‌هایی هستند که به دلیل شرایط خاص مجلس هنوز در نوبت ارائه به صحن هستند.

ذوالقدر با بیان اینکه سعی کردیم در مجلس مردانه که فقط 6 درصد بودیم قوی ظاهر شویم و بتوانیم وقت بگیریم و تذکر شفاهی و کتبی بدهیم، گفت: من در جلسه تلفیق بودجه 98 حضور داشتم و در آنجا سعی کردیم برای زنان مصوبات خوبی بگیریم و هم بتوانیم طرح‌ها و پروژه‌های شهر تهران را تکمیل کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه روی خیلی از طرح‌ها و لوایح کار کردیم و آماده ارائه به صحن است اظهار داشت: اگر خدا بخواهد ما هستیم و در مجلس یازدهم هم ادامه می‌دهیم و توانمندی‌مان به نحو احسن استفاده می‌کنیم تا بتوانیم راهی که رفته را طی کنیم و تصویب قوانین خوب در حوزه زنان و خانواده را که در مجلس دهم انجام شد ادامه دهیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها