کد خبر: 369583
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۰:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از وضعیت این روزهای تیم ملی گزارش می‌دهد:

فوتبال ایران زیر سایه استراماچونی/ فدراسیون تیم ملی را فراموش کرده است؟

تیم ملی فوتبال بدون مربی است، استراماچونی با وجود دریافت مطالباتش هنوز به ایران بازنگشته و کالدرون هم تنها چند روز به مدیران پرسپولیس زمان داده تا دستمزد خودش و دستیارانش را پرداخت کند.

فوتبال ایران زیر سایه استراماچونی/ فدراسیون تیم ملی را فراموش کرده است؟
کد خبر: 369583
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ کلاف فوتبال ایران پیچیدگی‌های زیادی دارد و قرار هم نیست این پیچیدگی‌ها برطرف شود. تیم ملی فوتبال بدون مربی است، استراماچونی با وجود دریافت مطالباتش هنوز به ایران بازنگشته و کالدرون هم تنها چند روز به مدیران پرسپولیس زمان داده تا دستمزد خودش و دستیارانش را پرداخت کند.

در این ‌میان اما انفعال فدراسیون فوتبال در رابطه با تیم ملی مثال‌زدنی است. آنها هیچ تلاشی برای انتخاب مربی تیم ملی نمی‌کنند و همین موضوع هم باعث شده صدای دوستداران فوتبال ایران بلند شود.

ویلموتس فسخ کرد

مارک ویلموتس خیلی زودتر از چیزی که فکرش را می‌کردیم به کارش در ایران پایان داد و راهی کشور خود شد. او که با سروصدای زیاد به تهران آمد و در یک مراسم ویژه قراردادش را با فدراسیون فوتبال ایران امضا کرد، بعد از 6 ماه تصمیم گرفت قراردادش را فسخ کند و راهی بلژیک شود. ویلموتس در این مدت 6 بار روی نیمکت تیم ملی نشست. او در این 6 بازی چهار برد و 2 باخت کسب کرد و 2.5 میلیون دلار هم از ایران پول گرفت.

هرچند ویلموتس قراردادش را با ایران فسخ کرده، اما خبرهایی به گوش می‌رسد که او 7.8 میلیون یورو غرامت از ایران می‌خواهد. مبلغی نجومی که می‌تواند فوتبال ایران را گرفتار دردسری بزرگ کند.

استراماچونی، خبر اصلی این روزهای فوتبال

هنوز ماجرای ویلموتس و فوتبال ایران به پایان نرسیده بود که آندره‌آ استراماچونی، مربی ایتالیایی استقلال، هم به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش ایران را ترک کرد و راهی کشورش شد. او اعلام کرد اگر مشکلات برطرف شود، به ایران بازخواهد گشت. اما او چه مشکلی در ایران داشت؟ استراماچونی از مدیران استقلال خواست تا مدت قراردادش با این باشگاه از 2 سال به یک سال کاهش پیدا کند و دستمزد او و همکارانش هم در زمان تعیین‌شده به حسابش واریز شود.

خروج استراماچونی از ایران موجب شد هواداران خشمگین استقلال مقابل ساختمان این باشگاه تجمع کنند. این تجمع استعفای امیرحسین فتحی از مدیرعاملی استقلال را در پی داشت و اسماعیل خلیل‌زاده هم با حکم وزیر ورزش سرپرستی باشگاه را بر عهده گرفت. در این میان پای وزارت ورزش و وزارت امور خارجه هم به این پرونده باز شد و از همین رو شرایط برای بازگشت استراماچونی فراهم آمد. پول این مربی ایتالیایی پرداخت شد، اما او راضی نشد بازگردد. استراماچونی به مدیران استقلال اعلام کرد تا زمانی که تایید واریز پول به حسابش را نگیرد به ایران نخواهد آمد. حالا خبرهایی به گوش می‌رسد که او دوشنبه به ایران بازمی‌گردد و دوباره هدایت آبی‌های پایتخت را بر عهده می‌گیرد.

تیم ملی مهم‌تر است یا استقلال؟

هرچند به نظر می‌رسد مشکل استراماچونی برطرف شده، اما گویا تیم ملی قرار نیست به آرامش برسد؛ تیمی که متعلق به همه مردم ایران است و از آن جوانی که در چابهار زندگی می‌کند تا دوستداران این تیم در مرز ایران و آذربایجان می‌خواهند بدانند چه کسی مربی تیم ملی خواهد شد. آنها دوست دارند بدانند برنامه این تیم برای حضور در مرحله مقدماتی جام‌جهانی در دور برگشت چیست و اردوهای آماده‌سازی تیم ملی چه زمانی برگزار می‌شود، اما وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال ایران انگار عجله‌ای برای انتخاب مربی تیم ملی ندارند.

شرایط تیم ملی در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2022 قطر کمی پیچیده شده و امکان دارد نتواند از این مرحله عبور و همین ابتدای بازی‌ها با جام‌جهانی خداحافظی کند.

نزدیک به سه ماه دیگر بازی‌های مرحله برگشت انتخابی جام‌جهانی آغاز می‌شود و تیم ملی باید تمام بازی‌های خودش را با پیروزی به پایان برساند تا بتواند جواز حضور در مرحله بعد این رقابت‌ها را به دست آورد. شاید بهتر باشد فدراسیون فوتبال در انتخاب مربی تیم ملی کمی شتاب کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها