کد خبر: 369584
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۳:۱۶:۰۷
| |

انصارالله: ادعای پایان جنگ در یمن، تبلیغات رسانه‌ای است

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در سخنانی بیانیه پایانی چهلمین نشست شورای همکاری خلیج فارس را خصمانه خواند.

انصارالله: ادعای پایان جنگ در یمن، تبلیغات رسانه‌ای است
کد خبر: 369584
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۳:۱۶:۰۷

اعتمادآنلاین| محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در گفت‌وگو با روزنامه الثوره با اشاره به نشست اخیر سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، اظهار کرد: بیانیه پایانی این نشست درواقع یک بیانیه سعودی بوده و بیانگر رویکرد خصمانه علیه یمن است.

او افزود: بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس بیانگر تسلط سعودی‌ها بر این شورا است.

الحوثی گفت: ائتلاف متجاوز عربی همچنان به تجاوز خود ادامه می‌دهد و هیچ پاسخ مثبتی به طرح صلح مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن نداده است.

این مقام یمنی در ادامه تصریح کرد: برخلاف اظهارات برخی از مقامات سعودی، تجاوزات نه تنها متوقف نشده بلکه در سطوح مختلف شدت گرفته است.

الحوثی همچنین عنوان کرد: اظهارات مقامات سعودی درباره توقف جنگ در یمن تنها جنبه رسانه‌ای داشته و هیچ مصداق واقعی ندارد.

او درباره مذاکره جدید با دولت مستعفی یمن نیز افزود: من فکر نمی‌کنم که مردم یمن قبل از متوقف کردن تجاوز و رفع محاصره کشورشان تمایلی به مذاکره در هرکشوری داشته باشند.

الحوثی عنوان کرد: تجربه گفت‌وگوهای گذشته به هیچ نتیجه‌ای نینجامیده است و طرف دیگر (دولت مستعفی) از عمل به تعهداتش شانه خالی می‌کند، به همین دلیل ما معتقدیم که انجام گفت‌وگوهای سیاسی همه‌جانبه پس از توقف تجاوز و محاصره یمن ممکن خواهد بود.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن مدت‌هاست که مقدمات لازم برای انجام مذاکرات جدید را فراهم می‌کند اما تا به امروز موفق نبوده است و به هیچ نتیجه‌ای در راستای توقف محاصره و تجاوز به یمن نخواهد رسید؛ چراکه کشورهای عضو ائتلاف در مذاکرات حضور ندارند.

او تأکید کرد: این موضوع از یکسو به مخالفت آمریکا با هرگونه اقدام جدی در راستای تحقق صلح بازمی‌گردد و از طرف دیگر به احاطه نداشتن گریفیث بر ضرورت سبک تفکری که واقعیت را درک کند. به همین دلیل نتایج تلاش‌هایش تغییری نکرده و هیچ پیشرفت چشمگیری نداشته‌اند.

این مقام یمنی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره توافق ریاض میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات اظهار کرد: از همان ابتدا مشخص بود که این توافقنامه صوری بوده و هیچ مصداق واقعی ندارد. مهره‌ها تنها باید دستورات کسانی را اجرا کنند که آنها را حرکت می‌دهند، بدین ترتیب اختلاف سعودی ـ اماراتی بروز خواهد کرد. این اختلافات ابتدا به کشته شدن اماراتی‌ها در عدن و پس از آن کشته شدن سعودی‌ها در حضرموت منجر شد و به همین دلیل امریکا اعمال فشار علیه امارات را آغاز کرد تا از یمن خارج شود و از خدمات این کشور تشکر کرد و پس از آن نیروهای عربستان به جای عناصر امارات در عدن مستقر شدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها