کد خبر: 369593
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۳:۳۵:۴۰
| |

سید محمد نظری، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

سایت مسکن ملی برای مازندرانی‌ها باز شد

سید محمد نظری، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت که سایت طرح اقدام ملی مسکن برای ثبت نام جوانان فاقد مسکن استان مازندران از امروز شنبه باز شد.

سایت مسکن ملی برای مازندرانی‌ها باز شد
کد خبر: 369593
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۳:۳۵:۴۰

اعتمادآنلاین| سید محمد نظری، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: متقاضیانی که فاقد مسکن هستند و از سال 84 تاکنون تسهیلات دولتی دریافت نکرده اند، می توانند با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس https://tem.mrud.ir/ ثبت نام کنند.

وی توضیح داد: در واقع کسانی واجد شرایط ثبت نام در این طرح هستند که فرم جیم ثبت نامشان خالی باشد.

نظری با اعلام این که ثبت نام متقاضیان مسکن در استان مازندران از ساعت 10 صبح امروز شروع شد و تا ساعت 24 دوشنبه 25 آذر ادامه خواهد داشت، گفت: افراد متقاضی برای ثبت نام در 23 شهری که تحت پوشش طرح اقدام ملی مسکن قرار دارند، می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام کنند.


وی سهمیه پیش بینی شده برای مازندران را هم 400 هزار واحد در فاز اول اعلام کرد.

مجموع تعداد واحدهای تعیین شده برای کشور در فاز نخست 18 هزار واحد است.

کدام شهر مازندران طرح مسکن ملی دارد؟

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران شرایط اولیه برای ثبت نام در شهرهای 23 گانه مازندران را داشتن اقامت پنج ساله در این شهرها اعلام کرد.

وی این شهرها را شامل ساری، قایمشهر، بابل، آمل (با امامزاده عبدالله) ، نکاء، بهشهر، کیاسر، پل سفید، بلده، رویان، چمستان، رامسر، کلاردشت، چالوس، سرخرود، بابلسر، مرزن آباد، کوییخیل، عباس آباد، کلارآباد، سیمرغ، شیرگاه و جویبار معرفی کرد.


استان مازندران بیستمین استان کشور است که سامانه مربوط به طرح اقدام ملی مسکن برای ثبت نام باز شده است.

در طرح اقدام ملی مسکن قرار است 400 هزار واحد مسکونی شامل 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در شهرهای زیر 50 هزار نفر از سوی بنیاد مسکن و 100 هزار واحد در بافت های فرسوده احداث شود.

متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ماه 84 به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد و یا به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

متاهل یا سرپرست خانوار بودن هم از دیگر شرایط ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن است. البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند.

داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات است. سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر هم حداقل پنج سال خواهد بود.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی و امکان سپرده‌گذاری حداقل 30 درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.


براساس آمار از 3 میلیون و 283 هزار نفر جمعیت استان مازندران 53 درصد در شهرهای 58 گانه این خطه شمال کشور و مابقی در روستاها سکونت دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها