جانسون: رفراندوم جدیدی درباره استقلال اسکاتلند در کار نیست

نخست‌وزیر انگلیس خطاب به رهبر اسکاتلند گفت هیچ رفراندوم جدیدی در خصوص استقلال اسکاتلند در کار نخواهد بود و باید به نتیجه رفراندوم سال 2014 میلادی احترام گذاشته شود.

جانسون: رفراندوم جدیدی درباره استقلال اسکاتلند در کار نیست
کد خبر: 369602
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۳:۵۸:۴۱

اعتمادآنلاین| دفتر نخست‌وزیری انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس صریحا اعلام کرده که همچنان مخالف برگزاری رفراندومی دیگر درخصوص استقلال اسکاتلند است و در «کنار اکثر مردم اسکاتلند که نمی‌خواهند به تفرقه و بلاتکلیفی بازگردند»، می‌ایستد.

در ادامه این بیانیه آمده است: جانسون تاکید دارد از آنجایی که نتیجه رفراندوم 2014 میلادی قاطعانه بوده، باید به آن احترام گذاشته شود.

وزیر اول اسکاتلند گفت: باید به اسکاتلند اجازه داده شود تا در پی پیروزی محافظه‌کارها در انتخابات پارلمانی بریتانیا، یک رفراندوم دیگر برای استقلال برگزار کند.

نیکولا استورجن،‌ وزیر اول اسکاتلند به اسکای نیوز گفت: اکنون یک وظیفه وجود دارد و آن اینکه به مردم اسکاتلند امکان انتخاب آینده خود را بدهند. یک تمایل واضح برای این ایده وجود دارد که اسکاتلند نباید با دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس زمین گیر شود و بر خلاف خواسته‌اش از اروپا بیرون انداخته شود.

او ادامه داد: بوریس جانسون شاید وظیفه دارد که انگلستان را از اتحادیه اروپا خارج کند. اما وظیفه‌ای برای خارج کردن اسکاتلند از اتحادیه اروپا ندارد. اسکاتلند باید فرصتی برای انتخاب آینده خود داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها