کد خبر: 369689
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۰۷:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دخالت مستقیم نماینده سازمان ملل در انتخاب نخست‌وزیر عراق

نماینده سازمان ملل متحد در پی عملی کردن قیمومیت خود بر عراق از طریق نظارت و دخالت در انتخاب نخست‌وزیر جدید این کشور است.

دخالت مستقیم نماینده سازمان ملل در انتخاب نخست‌وزیر عراق
کد خبر: 369689
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نماینده سازمان ملل متحد در پی عملی کردن قیمومیت خود بر عراق از طریق نظارت و دخالت در انتخاب نخست‌وزیر جدید این کشور است.

به گزارش اعتمادآنلاین، برخی از منابع عراقی خبر دادند هینیس پلاسخارت نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق مستقیماً در امور این کشور دخالت می‌کند و می‌کوشد نامزد مامور تشکیل کابینه ابتدا به تایید او برسد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که پلاسخارت هفته گذشته با تمامی شخصیت‌هایی که نام‌شان به عنوان نامزد احراز پست نخست‌وزیری مطرح شده بود دیدار و مستقیماً با آنها گفت‌وگو کرده است.

او از تمامی این افراد برنامه خواسته و گفته است نظر خود را در رابطه با موافقت یا رد این برنامه‌ها اعلام خواهد کرد!

گفتنی است نماینده سازمان ملل در عراق نماینده‌ای هم برای خود در پارلمان عراق منصوب کرده که در تمامی گفت‌وگوهای پارلمانی و به عنوان کارشناس در تمامی کمیسیون‌های مربوط به تدوین قانون انتخابات حضور می‌یابد و در بسیاری از مسائل مربوط به آن هم دخالت می‌کند.

پلاسخارت تهدید کرده است در صورتی که به اقداماتش اعتراض شود گزارش منفی‌تری نسبت به آنچه پیش از این تهیه کرده بود تقدیم دبیر کل سازمان ملل متحد خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها