کد خبر: 369728
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۰۸:۴۴:۱۷
| |

هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه: 

کمترین بودجه به قوه قضائیه تعلق دارد

هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه، گفت: در حال حاضر ضعیف ترین حوزه در کتاب بودجه، حوزه قضایی است، که از تمامی حوزه ها بودجه کمتری دریافت می کند.

کمترین بودجه به قوه قضائیه تعلق دارد
کد خبر: 369728
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۰۸:۴۴:۱۷

اعتمادآنلاین| هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه، که در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان سخن می گفت، با اعلام مطلب فوق گفت: در طول سالیان گذشته از عصر قاجار تا کنون دستگاه های قضایی ضعیف نگهداشته شده و این یک ضعف بزرگ در دستگاه قضا محسوب می شده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه، برخورد با مسئولان خاطی در حال پیگیری بوده اما سطوح رسیدگی به آنها متفاوت است، خاطرنشان کرد: کمبود منابع انسانی در قوه قضائیه یکی از مشکلات ملموس این مجموعه به شمار می آید.

صادقی، اطاله دادرسی و یا تأخیر در رسیدگی قضایی و برخوردهای نامناسب را از جمله مشکلات مردم با قوه قضائیه دانست و اظهار داشت: قبول این امر به عنوان یکی از ضعف های دستگاه قضا بر گردن قوه قضائیه است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قضات به بیش از دو برابر استاندارد به پرونده ها رسیدگی می کنند، افزود: در برخی از شعب هر قاضی 150 ساعت به شکایت ها رسیدگی می کند.

صادقی، حجم بالای پرونده ها را از عوامل عدم رضایت مردم از سرعت پیگیری پرونده ها اعلام کرد و یادآور شد: گاهی زمان کم و حجم بالای کاری می تواند از دقت آراء و میزان حوصله در پاسخگویی، کم کرده و موجب نارضایتی ارباب رجوع به شعب باشد.

وی از وجود 15 میلیون پروند در شعب مختلف قوه قضائیه خبر داد و گفت: در دستگاه قضایی فرآیند رسیدگی به دادرسی ها طولانی بوده ضمن اینکه برخی پرونده ها دو تا پنج بار مورد شکایت قرار گرفته و با عناوین متفاوتی و در شعب مختلف در حال بررسی هستند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها