کد خبر: 369739
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«پنیر» اعتیادآور است

بسیاری از افراد از انواع پنیر در وعده‌های غذایی مختلف خود استفاده می‌کنند اما به نظر می‌رسد استفاده بیش از حد از پنیر می‌تواند اعتیادآور باشد؛ موضوعی که شاید بسیاری از افراد از آن مطلع نباشند.

«پنیر» اعتیادآور است
کد خبر: 369739
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس مطالعات، آمریکایی ها حدود 6 پوند پنیر در هر سال در اواسط دهه 1970 میلادی می‌خوردند و در سال 2018، این رقم به 11 پوند افزایش یافته است.

گرچه فاکتورهای بسیاری در این روند رشد وجود دارد اما متخصصان معتقدند که این رقم تا حدودی به دلیل پروتئینی به نام کازئین است که در سایر لبنیات نیز یافت می‌شود. به عنوان یک پروتئین، کازئین معمولاً توسط بدن ما به ترکیبات کوچکتر که اکنون کازومورفین نامیده می‌شود، تجزیه می‌شود. سپس این ماده از سد خونی مغزی ما عبور کرده و به گیرنده‌های دوپامین مغز ما متصل می‌شوند و باعث می‌شوند که آنها دوپامین یا هورمونی را که لذت و احساس پاداش به ما می‌دهد، آزاد کنند.

بنابراین به طور خلاصه، پنیر باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید و این باعث می‌شود تا بیشتر از آن میل کنید.علاوه بر این، مقدار بالای چربی آن نیز باعث می‌شود مرتب هوس کنید این ماده را مصرف کنید، زیرا آزاد شدن اندورفین‌ها پس از برآورده شدن از آن ولع نیز لذت‌بخش و ارزشمند است، که این چرخه را تکرار می‌کند.

خوشبختانه، پنیر سلامتی شما را به هیچ وجه تهدید نمی کند.. البته بیشتر پنیرها دارای لاکتوز هستند و بنابراین افرادی که تحمل لاکتوز ندارند باید تا حد ممکن از مصرف بیش از حد آن جلوگیری کنند.خواص خفیف اعتیادآور و لذت بخش پنیر، از بزرگترین دلایلی است که باعث می‌شود پس از شیر، محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین فرآورده لبنی باشد.


منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها