آمریکا 4000 نیروی خود را از افغانستان خارج می‌کند

رسانه‌های آمریکا به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده‌اند که واشنگتن در چند روز آینده برنامه‌ خود را برای خروج 4000 نیروی نظامی از افغانستان اعلام می‌کند.

آمریکا 4000 نیروی خود را از افغانستان خارج می‌کند
کد خبر: 369769
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۰۷:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| به گفته این مقام‌ها در پی خروج نیروهای آمریکایی، تعداد نیروهای نظامی این کشور در افغانستان به 8 تا 9 هزار نفر خواهد رسید.

دونالد ترامپ در ماه اوت به تلویزیون فاکس این کشور گفته بود می‌خواهد در اولین مرحله تعداد نیروهای نظامی کشورش در افغانستان را به 8600 نفر برساند.

در حال حاضر تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان بین 12000 تا 13000 نفر است.

شبکه ان بی سی که این خبر را اعلام کرد به نقل از دو مقام آمریکایی گفته این کاهش نیرو ترکیبی از انتقال زودهنگام بخشی نیروها و جایگزین نکردن بخش دیگری از آنهاست.

شبکه خبری سی ان ان از قول مقام‌های دفاعی این کشور گفته که با کمتر شدن تعداد نیروهای آمریکایی، عملیات آنها در افغانستان عموما بر مقابله با تروریسم و گروه‌هایی مثل القاعده و شاخه دولت اسلامی در این کشور متمرکز خواهد شد و توانایی آنها در آموزش و مشاوره نیروهای افغان تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

اعلام این خبر یک روز پس از توقف دوباره مذاکرات با طالبان صورت گرفته است.

در گزارش شبکه خبری بی بی سی آمده است: پیش از این زلمای خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان گفت مذاکره با نمایندگان گروه طالبان پس از یک هفته به طور موقت متوقف شده است.

شبکه ان‌بی‌سی گفته است مقام‌های آمریکایی نگفته‌اند این خروج از چه زمانی آغاز می‌شود اما تاکید کرده‌اند خروج مرحله به مرحله و ظرف چند ماه انجام می‌شود.

طالبان خواستار خروج نیروهای آمریکا از افغانستان است و برخی رسانه‌ها تصمیم دولت آمریکا برای اعلام خروج نیروهایش را امتیازی در چارچوب مذاکرات با طالبان ارزیابی کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها