کد خبر: 369781
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۰۹:۵۰:۲۱
| |

حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

اعتمادملی به دنبال تشویق جامعه برای حضور در انتخابات است

محمدجواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، با اشاره به اینکه براندازان و تمامیت‌خواهان مانند دو لبه قیچی اصل مشارکت حداکثری در انتخابات را نشانه گرفته اند، گفت: حزب اعتمادملی تلاش می‌کند که مردم را متوجه خطرات یاس و ناامیدی از نهادهای انتخاباتی کند.

اعتمادملی به دنبال تشویق جامعه برای حضور در انتخابات است
کد خبر: 369781
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۰۹:۵۰:۲۱

اعتمادآنلاین| محمدجواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، با اشاره به اینکه حزب اعتمادملی در تلاش است تا با فضای یاس و ناامیدی از انتخابات مقابله کرده و خطرات ناشی از نادیده گرفتن انتخابات را به مردم ‌گوشزد کند، گفت: ضدانقلاب و براندازان چهل سال است که رویکرد تحریم انتخابات را دنبال کرده و اعتقاد دارند که مشارکت حداکثری به نظام مشروعیت می دهد. از سویی جریانی در داخل کشور اصالتی برای انتخابات و جمهوریت نظام قائل نیست و اعتقادی به رای مردم ندارد. البته وقتی جامعه حضور حداکثری در انتخابت دارد، این جریان با اقبال مردم مواجه نمی‌شود و به همین دلیل هم آنها با مشارکت حداکثری مخالفت دارند.

وی ادامه داد: این جریان تمامیت‌خواه رای همسو با خود را متبرک و رای مخالف خود را غیرمتبرک می داند و تلاش می کند اقلیتی همسو با خود در انتخابات مشارکت کند. در حال حاضر شاهد «روی هم افتادگی» نگاه براندازان و تمامیت‌خواه در رابطه با انتخابات هستیم و این دو جریان مانند دو لبه قیچی عمل می کنند تا مشارکت حداکثری در انتخابات شکل نگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: از سویی هم با ناکارآمدی نهادهای انتخابی به دلیل عوامل درونی خود آنها و موانع سایر نهادها مواجه هستیم. همه این عوامل جامعه را برای حضور در انتخابات دلسرد کرده است و در این شرایط، اعتمادملی تلاش می‌کند که با جامعه گفت وگو کرده و مردم را متوجه خطرات یاس و ناامیدی از نهادهای انتخاباتی کند. ما همچنین باید با نهادهایی مثل شورای نگهبان و صدا و سیما گفت وگو کنیم تا مردم را پیش از این ناامید نکنند.

این عضو شورای مرکزی اعتماد ملی با اشاره به دستور دبیرکل حزب مبنی بر مشارکت فعال در انتخابات گفت: نهادهایی که در انتخابات تاثیرگذار هستند باید بدانند کاهش آرای اصلاح‌طلبان به معنای افزایش سبد رای اصولگرایان نیست بنابراین همه باید تلاش کنیم تا گفت وگوهای صریح شفافی با مردم داشته باشیم و جامعه را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم. حزب اعتماد ملی در همین راستا اعضای شورای مرکزی خود را به استان‌ها فرستاد تا با مردم وارد گفت وگو شوند. همچنین از اعضای خود که آماده حضور در انتخابات نبودند دعوت کرد تا در انتخابات ثبت‌نام کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها