محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

توزیع حمل و نقل هوایی بین‌المللی بر 6 هاب کشور/ 2 هزار کیلومتر آزادراه می‌سازیم

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم با سرمایه‌گذاری در فرودگاه امام بتوان نظام حمل و نقل هوایی کشور را از وضعیت تهران محور به 6 هاب افزایش دهیم.

توزیع حمل و نقل هوایی بین‌المللی بر 6 هاب کشور/ 2 هزار کیلومتر آزادراه می‌سازیم
کد خبر: 369795
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۰:۱۳:۴۷

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و لجستیک گفت:‌ فرصت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی فرصت ایجاد گفت‌وگو و تعامل و مرور تجربیات و ارزیابی عملکرد و تصویرسازی آینده مطلوب‌تر و فرصت میثاق مجدد و همکاری برای توسعه کشور است.

وی افزود: در سالی که گذشت تلاش کردیم موانع را شناسایی و برطرف کنیم و در همه کمیسیون‌های مشترک و همچنین کشورهای همسایه تفاهمات و اسناد را رد و بدل و اشکالات را رفع کردیم.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: امروز با کشورهایی که در مسیرهای ترانزیتی ما هستند کمترین ناهماهنگی را نداریم؛ ما عضو راه‌آهن‌های کشورهای CIS هستیم و با تفاهم‌نامه‌های چندجانبه با قطارهای باری از مسیر شرق به سمت چین و همچنین به سمت اروپا حرکت آغاز شده است و ما از این خط به صورت خط زنده ریلی استفاده می‌کنیم تا حجم بار ترانزیتی ما را افزایش دهد.

اسلامی ادامه داد:‌در حوزه هواشناسی عضویت مدیریتی در منطقه محقق شده است.

وی تأکید کرد:‌تا پایان عمر این دولت 2 هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه به آزادراه و بزرگراه‌های کشور اضافه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تا پایان سال روزانه 20 کیلومتر راه روستایی به راه‌های روستایی آسفالته کشور اضافه می‌شود.

اسلامی افزود: در بندر چابهار در سال 96، 800 تا 900 هزار تن بار در سال جابه‌جا می‌شد و ترافیک جاده‌ای 1.4 میلیون تن بود و تصادفات زیادی رخ می‌داد اما در سال 97 این رقم به 2.5 میلیون تن افزایش یافت و در سال 98 میزان بار از 2.4 میلیون تن متجاوز شده است.

افتتاح خط آهن چابهار ـ زاهدان تا پایان سال 1400

وزیر راه و شهرسازی گفت: خط آهن چابهار ـ زاهدان امروز در حال تکمیل است و امیدواریم با تخصیص رقم 300 میلیون دلاری صندوق توسعه این خط تا پایان سال 1400 افتتاح شود.

وی گفت: در حوزه صنایع وابسته به حوزه حمل و نقل نوسازی ناوگان با توجه به سند نوسازی ناوگان جاده‌ای با محوریت وزارت صمت و حمایت نظام پولی و بانکی امیدواریم نوسازی ناوگان شتاب بگیرد.

وی گفت: 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی ناوگان ریلی 16 شرکت مسافری و 9 شرکت سازنده از محل تبصره 18 اختصاص می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه حرکت به سمت هوشمندسازی با توجه به طرح جامع حمل و نقل و توجه به فرودگاه‌های پیشرفته رو به رشد است گفت:‌امیدواریم با سرمایه‌گذاری در فرودگاه امام بتوان نظام حمل و نقل هوایی کشور را از وضعیت کشنده تهران‌محور به 6 هاب افزایش داد و پروازهای بین‌المللی در این هاب‌ها داشته باشیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها