در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران صورت گرفت

گلایه عضو شورای شهر از آلایندگی کارخانه سیمان در روزهای آلوده

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران، از وضعیت آلایندگی کارخانه سیمان تهران در روزهای آلوده گلایه کرد.

گلایه عضو شورای شهر از آلایندگی کارخانه سیمان در روزهای آلوده
کد خبر: 369835
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۰:۵۵:۰۱

اعتمادآنلاین| زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران، در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به استعفای محسن پورسید آقایی،معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری، گفت: تأسف خودم را نسبت به از دست دادن مدیر پاکدست، متخصص و متعهد شهرداری ابراز می‌کنم و شهرداری از خدمات ارزنده مدیر متخصص محروم شد؛ اگرچه جامعه علمی از علم و تخصص ایشان بهره‌مند می‌شوند. خسته نباشید عرض می‌کنم و قطعا شهروندان از برکات حضور ایشان بهره‌مند شده و خواهند شد.

وی درادامه به فعالیت کارخانه سیمان درشهرری و اثرات مخرب زیست محیطی آن اشاره کرده و گفت: متأسفانه طی روزهای گذشته تا به حال شهروندان شهر تهران درگیر آلودگی هوای شهر هستند، معضل آلودگی هوا یکی از مسائل و مشکلات بسیار مهم محیط زیستی است که سالهاست کشورهای جهان و کشور ایران را تحت تأثیر قرار داده و هر روز بر تبعات و شعاع اثرگذاری آن افزوده می‌شود و بر اساس آمارهای موجود، سالانه بسیاری از انسان‌ها بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. به این جهت تلاش برای داشتن هوای پاک در چند دهه اخیر فراگیر شده و آن را به صورت یک مطالعه بین‌المللی ظاهر ســـاخته است، زیرا هوا هیچ مرزی را به رسمیت نمی شناسد.

نوری با بیان اینکه کلانشهر تهران نیز از دامنه پر نفوذ آلاینده‌های جوی بی نصیب نمانده است، اظهار کرد: بر اساس قوانین و مقررات کشور به خصوص قانون هوای پاک برای مبارزه با این پدیده تکالیفی برای دستگاه‌ها تعیین و طی سنوات گذشته تا به حال تقنین شده است تا با انجام آنها بتوان بر مشکلات بزرگ محیط زیستی فائق آمد.

وی با بیان اینکه متأسـفانه در حوزه اقدام به دلیل جزیره‌ای بودن دستگاههای متولی، مبارزه با آلودگی هوا آن گونه که باید اثر بخش نبوده است، گفت: در این راستا یکی از مواردی که به صورت مستمر از جانب شورای شهر دوره پنجم مورد پیگیری قرارگرفته موضوع رسیدگی به وضعیت آلایندگی کارخانه سیمان تهران می‌باشد که کلیه مراجع ذیربط اعلام داشته اند فعالیت مجموعه سبب انتشار قابل توجه ذرات معلق و آلوده شدن محیط زیست منطقه می‌گردد. اما صرفا واحد مذکور در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفته است و منجر به تعطیلی فعالیت و یا رفع آلودگی کامل نشده است.

نوری در پایان تاکید کرد: در این خصوص ضروری است دستگاههای ذیربط، به ویژه سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری منطقه 20 نسبت به بررسی و ارزیابی فعالیت واحد اقدام و در صورت استمرار انتشار آلاینده ذرات معلق کمتر از (2.5 میکرون) فعالیت واحد موصوف را متوقف کنند. شهرداری منطقه 20 نسبت به آلودگی هوا خصوصاً کاهش ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون اقدام کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها