مرتضی مبلغ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اصلاحات در قبال کشور احساس مسئولیت می‌کند/ مردم به خوبی به شرایط کشور واقف هستند/ قهر با صندوق‌های رای نه تنها هیچ مشکلی از مشکلات را حل نخواهد کرد

مرتضی مبلغ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره اهمیت مشارکت در انتخابات تاکید کرد: مردم خودشان به خوبی به شرایط واقف هستند و به همین دلیل برای رای دادن انگیزه‌های بالایی دارند.

اصلاحات در قبال کشور احساس مسئولیت می‌کند/ مردم به خوبی به شرایط کشور واقف هستند/ قهر با صندوق‌های رای نه تنها هیچ مشکلی از مشکلات را حل نخواهد کرد
کد خبر: 369854
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۱:۱۶:۱۳

اعتمادآنلاین| مرتضی مبلغ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به تاثیرگذاری جریان اصلاحات اظهار داشت: جریان اصلاحات یکی از ریشه‌دارترین گروه‌های فعال در عرصه سیاست است و به همین دلیل اصلاح‌طلبان در هر شرایطی در قبال کشور احساس مسئولیت می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اصلاح‌طلبان همیشه در بزنگاه‌های انتخاباتی با محدودیت‌های زیادی روبرو می‌شوند و اجازه پیدا نمی‌کنند چهره‌های شاخص خود را وارد کارزار انتخابات کنند، با این حال همچنان تصمیم به مشارکت می‌گیرند تا در راستای اعتلای نظام و کشور تاثیرگذار باشند. به همین دلیل توقع این است که دستگاه‌های نظارتی با اصلاح‌طلبان رفتار بهتر و منطقی‌تری داشته باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات ادامه داد: حضور در انتخابات برای جریان‌های سیاسی از اوجب واجبات است و اساس حیات سیاسی جریان‌های سیاسی بدون کنش انتخاباتی بی‌معنی است. شرح این شرایط افکار عمومی را به این نتیجه می‌رساند که اصلاح‌طلبان مثل سایر گروه‌های سیاسی باید در فضایی رقابتی خود را مهیای رقابت با رقیب بکنند که متاسفانه از این مهم محروم هستند. در همین راستا نهادهای نظارتی باید با در نظر گرفتن شرایط سیاسی تدابیری را در دستور کار قرار بدهند تا انشاءالله انتخابات مجلس یازدهم برگ برنده‌ای برای کل نظام باشد.

مبلغ درباره اهمیت مشارکت در انتخابات تاکید کرد: مردم خودشان به خوبی به شرایط واقف هستند و به همین دلیل برای رای دادن انگیزه‌های بالایی دارند. در این بین نکته مهم این است که دستگاه‌های مرتبط با انتخابات باید طوری این اتفاق مهم را مدیریت کنند تا جامعه این حس را پیدا کند که رای‌ها و نظراتش برای سیستم مهم است. در چنین حالتی می‌توان در انتظار انتخاباتی با استانداردهای بالا برای رسیدن دوم اسفند ماه روز شماری کنیم.

مرتضی مبلغ در پایان سخنانش گفت‌: مردم به دلیل مشکل‌ معیشتی‌ای که در یکسال و چند ماه اخیر تجربه کرده‌اند، به طور کاملا پررنگی ناراضی‌اند. به همین دلیل باید با تشریح دقیق و واقع‌گرایانه شرایط آنها را تفهیم کرد که قهر با صندوق‌های رای نه تنها هیچ مشکلی از مشکلات را حل نخواهد کرد، بلکه باعث روی کار آمدن مجلسی ناکارآمد خواهد شد و در نتیجه وضعیت از اینی که هست، حتما بدتر خواهد شد.

منبع: پارسینه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها