علیرضا رحیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بودجه باید مبتنی بر عملکرد باشد/ عملکرد شرکت‌ها باید مبنای تخصیص بودجه باشد/ شفافیت در بودجه می‌تواند به قضاوت واقع‌بینانه‌ مردم کمک کند

یک نماینده مجلس گفت: اکنون که در وضعیت محدودیت منابع بودجه‌ای به سر می‌بریم ضرورت دارد که بودجه مبتنی بر عملکرد باشد. برای تخصیص بودجه از بزرگ‌ترین شرکت‌ها گرفته تا کوچک‌ترین مجموعه‌ها باید مبنا را بر ارزیابی عملکرد شرکت‌ها بگذارند.

بودجه باید مبتنی بر عملکرد باشد/ عملکرد شرکت‌ها باید مبنای تخصیص بودجه باشد/ شفافیت در بودجه می‌تواند به قضاوت واقع‌بینانه‌ مردم کمک کند
کد خبر: 369984
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو هیات‌رئیسه مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با اشاره به اینکه به منظور اصلاح ساختار بودجه باید بودجه مبتنی بر عملکرد باشد، گفت: بودجه مبتنی بر عملکرد یکی از ساختارهای حرفه‌ای بود که برای اصلاح ساختار بودجه کل کشور پیش‌بینی شد. به منظور جلوگیری از هدررفت منابع باید بودجه بر اساس عملکرد اختصاص یابد.

او ادامه داد: بیش از پنج دهه بر هزینه‌کرد بودجه نظارت نمی‌شد، اما در قانون برنامه ششم مجلس تصویب کرد که بودجه بر اساس عملکرد باشد و باید آثار رویکرد بودجه مبتنی بر عملکرد را ببینیم.

رحیمی توضیح داد: اکنون که در وضعیت محدودیت منابع بودجه‌ای به سر می‌بریم ضرورت دارد که بودجه مبتنی بر عملکرد باشد. برای تخصیص بودجه از بزرگ‌ترین شرکت‌ها گرفته تا کوچک‌ترین مجموعه‌ها باید مبنا را بر ارزیابی عملکرد شرکت‌ها بگذارند.

این نماینده مجلس گفت: در وهله اول مهم است که اراده‌ای برای رفتن به سمت بودجه مبتنی بر عملکرد وجود داشته باشد و این امر را محقق کند تا برای همه مردم و دستگاه‌ها قابل مشاهده باشد. گردش حساب شرکت‌های دولتی برای تخصیص بودجه به آنها باید مشخص شود. علاوه بر این، با شفافیت در بودجه مردم می‌توانند قضاوت واقع‌بینانه‌ای داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها