کد خبر: 369985
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۴:۵۹:۰۵
| |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مصرف گازوئیل در کشور باید 10 میلیون لیتر کاهش یابد/ ترانزیت، پول مفتی است که از آن غافل هستیم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر روزانه 50 میلیون لیتر گازوئیل در بخش حمل و نقل درون‌شهری، برون‌شهری و ریلی مصرف می‌شود که امکان کاهش 10 میلیون لیتری آن وجود دارد.

مصرف گازوئیل در کشور باید 10 میلیون لیتر کاهش یابد/ ترانزیت، پول مفتی است که از آن غافل هستیم
کد خبر: 369985
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۴:۵۹:۰۵

اعتمادآنلاین| شهرام آدم‌نژاد در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک با اشاره به میزان ترانزیت در کشورمان و ظرفیت‌های ترانزیتی اظهار داشت: در حالی که در ایران با تمام ظرفیت‌های حمل و نقلی، میزان ترانزیت 12 میلیون تن در سال است، ظرفیت افزایش این رقم تا 30 میلیون تن وجود دارد.

وی ادامه داد: نباید از ظرفیت‌های ترانزیتی کشور با همین زیرساخت‌هایی که وجود دارد بگذریم، گفت: ترانزیت پول مفتی است که وارد کشور می‌شود و قرار نیست برای ورود این سرمایه به کشور عملیات زیرساختی انجام دهیم و با همین زیرساخت‌های موجود می‌توان درآمدهای ترانزیتی را افزایش داد.

آدم‌نژاد با اشاره به ضرورت کاهش مصرف گازوئیل در کشور گفت: در حال حاضر روزانه 50 میلیون لیتر گازوئیل در بخش حمل و نقل درون‌شهری، برون‌شهری و ریلی مصرف می‌شود که امکان کاهش 10 میلیون لیتری آن وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در شرایط منطقی در مجموع حمل و نقل‌هایی که گفته شد باید 40 میلیون لیتر گازوئیل مصرف شود.

وی ادامه داد: نظام توزیع گازوئیل در کشور باید اصلاح شود و در این راستا راهبردی در حال تهیه است که تا 10 میلیون لیتر مصرف مازاد را کنترل کنیم. این موضوع را ستاد سوخت باید پیگیری و دنبال کند.

آدم‌نژاد درباره آخرین تصمیمات برای ساخت قطعات 2 و 3 آزادراه تهران- شمال اظهار داشت: ساخت قطعات 2 و 3 هم در دستور کار دولت قرار دارد اما واقعیت این است که تا زمانی که تجاری‌سازی در پروژه‌های حمل و نقلی را انجام ندهیم نمی‌توانیم با بودجه عمومی چنین پروژه‌های بزرگی را عملیاتی کنیم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: همانطور که گفتم قطعا قطعات 2 و 3 آزادراه ساخته می‌شود اما هنوز منابع مالی مورد نیاز این قطعا مشخص نیست.

وی درباره تاخیر در ساخت پروژه ریلی رشت- آستارا اظهار داشت: معتقدم هنوز این پروژه برای ما اولویت بالایی ندارد وگرنه سرعت کار بیشتر می‌شود. همانطور که گفتم سود ترانزیت کم نیست و همواره در ایران درباره ترانزیت حرف می‌زنیم اما پروژه‌های مرتبط با ترانزیت در اولویت ما قرار ندارد.

وی با اشاره به رقابت دو بندر چابهار و گوادر در ایران و پاکستان اظهار داشت: بنادر گوادر در پاکستان و چابهار در ایران مزیت‌هایی دارند اما نمی‌توان گفت این دو بندر رقابت‌ 100درصدی با یکدیگر داشته باشند. باید مسیرهای تخلیه بار هر دو بندر را مشخص کرد و سریعا نسبت به توسعه بندر چابهار اقدام کنیم تا در مقابل بندر گوادر دچار عقب‌ماندگی نباشیم.

آدم‌نژاد تاکید کرد: در جریان توسعه بندر چابهار قرار نیست ارتباط مردم با دریا را قطع کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها