«اعتمادآنلاین» از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ جهان گزارش می‌دهد:

«بیگانه» ترسناک‌ترین فیلم تاریخ از دید منتقدان/ فیلم‌های «برو بیرون» و «نفر درست را راه بده» در رتبه‌های بعدی قرار دارند

فیلم‌های ژانر ترسناک مخاطبان خاص خود را دارد و سالانه تعداد زیادی از این دست فیلم‌ها در جهان تولید می‌شود. ترسناک‌ترین فیلم‌ها از دید منتقدان «بیگانه»، «نفر درست را راه بده»، «برو بیرون»، «بابادوک»، «روانی»، «بچه رزماری» و چند فیلم دیگر است.

«بیگانه» ترسناک‌ترین فیلم تاریخ از دید منتقدان/ فیلم‌های «برو بیرون» و «نفر درست را راه بده» در رتبه‌های بعدی قرار دارند
کد خبر: 369996
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۰۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- ما در سال‌های اخیر شاهد نمایش فیلم‌های ترسناکی مثل «موروثی» (Hereditary) و «برو بیرون» (Get out) بودیم که در هالیوود سر و صدای زیادی به پا کردند؛ اما این دو تنها فیلم‌هایی نیستند که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌اند. فیلم‌های کلاسیک ترسناک مثل «کابوس در خیابان اِلم» (A nightmare in Elm street) و «کشتار با اره‌برقی در تگزاس» (The Texas Chainsaw Massacre) نیز بسیار مورد توجه قرار گرفتند.

اعتمادآنلاین به نقل از insider، به معرفی بهترین فیلم‌های ترسناک جهان از دید منتقدان می‌پردازد:

1- بیگانه (Alien)

بیگانه

خلاصه فیلم: الن رایپلی بعد از 75 سال که در خواب عمیقی بوده بیدار می‌شود. سفینه امریکایی نوسترومو در مسیر بازگشت ارتباط خود را با زمین از دست می‌دهد و ماجراهایی در سفینه پیش می‌آید.

این فیلم در سال 1979 به کارگردانی ریدلی اسکات ساخته شده و دنباله آن در سال‌های 1986، 1992 و 1997 به سینماها آمد.

2- برو بیرون (Get Out)

برو بیرون

خلاصه فیلم: کریس جوان سیاهپوستی است که همراه با رز که دختری دانشجو و سفید پوست است در رابطه عاشقانه به سر می‌برد. آن‌ها قصد ازدواج با یکدیگر را دارند اما قبل از آنکه بتوانند به این تصمیم جامه عمل بپوشانند از طرف والدین رز به یک ملاقات عجیب در روستایی دور افتاده دعوت می‌شوند. گرچه ابتدا به نظر می‌رسد این دعوت صرفاً یک ملاقات معمولی است اما مشخص می‌شود ماجرا به‌طور کلی چیز دیگری بوده‌است…

این فیلم در سال 2017 به کارگردانی جوردن پیل ساخته شده است.

3- نفر درست را راه بده (Let the Right One In)

فیلم ترسناک

خلاصه فیلم: اسکار پسری زورگو و قلدر است که عاشق می‌شود و از طریق الی (Eli) که دختری زیبا اما عجیب است انتقام خود را می‌گیرد.

این فیلم در سال 2008 به کارگردانی توماس آلفردسن اکران شد.

4- بابادوک (Babadook)

بابادوک

خلاصه فیلم:‌ مادری تنها به همراه کودک‌اش زندگی می‌کند و وقتی که این مادر و کودک کتابی با نام «آقای بابادوک» را می‌خوانند، دچار پارانویا می‌شوند.

فیلم غمگین و ترسناک «بابادوک» به کارگردانی جنیفر کنت در سال 2014 ساخته شد.

5- روانی (Psycho)

روانی

خلاصه فیلم: یک منشی چهل هزار دلار از مشتری رئیس‌اش کلاهبرداری می‌کند و به مُتلی می‌رود که مرد جوانی با مادرش آنجا را اداره می‌کند.

فیلم «روانی» ساخته آلفرد هیچکاک در سال 1960 به پرده سینماها آمد.

6- بچه رزماری (Rosemary's Baby)

بچه رزماری

خلاصه فیلم: زوج جوانی به یک آپارتمان نقل مکان می‌کنند که همسایه‌های عجیب و غریبی دارد. وقتی که زن جوان به طرز مشکوکی باردار می‌شود، سعی می‌کند به طور بیمارگونه‌ای امنیت جنین را حفظ کند و کنترل زندگی را در دست بگیرد.

این فیلم به کارگردانی رومن پولانسکی محصول سال 1968 است.

7- شب مردگان زنده (Night of the Living Dead)

مردگان زنده

خلاصه فیلم:‌ گروهی از اراذل پنسیلوانیایی خودشان را در خانه‌ای روستایی حبس کرده‌اند تا از حمله آدم‌خوارهایی که به شرق ایالات متحده آمده‌اند در امان باشند.

فیلم «شب مردگان زنده» به کارگردانی جرج اندرو رومرو در سال 1968 اکران شد.

8- سکوت بره‌ها (The Silence of the Lambs)

سکوت بره ها

خلاصه فیلم: یک افسر اف‌بی‌آی به آدم‌خوار قاتلی کمک می‌کند که یک قاتل سریالی را بگیرند. این قاتل سریالی پوست اجساد را از تن‌شان جدا می‌کند.

این فیلم به کارگردانی جاناتان دمی در سال 1991 اکران شد.

9- هالووین (Halloween)

هالووین

خلاصه فیلم: مایکل مایرز 15 سال بعد از قتل خواهرش در شب هالووین از یک بیمارستان روانی فرار می‌کند و به دنبال قتل انسان‌های دیگر است.

جان کارپنتر کارگردانی «هالووین» را برعهده داشت و این فیلم در سال 1978 اکران شد.

10- مکانی ساکت (A Quiet Place)

مکانی ساکت

خلاصه فیلم: داستان فیلم در آینده رخ می‌دهد و دورانی را به تصویر می‌کشد که هیولاهایی ناشناخته زمین را به تسخیر درآورده‌اند. خانواده‌ای سعی می‌کنند تا در سکوت زندگی کنند زیرا هیولاها به صدا حساس‌اند و با شنیدن هر صدایی به سمت انسان کشیده می‌شوند.

این فیلم ساخته جان کرازینسکی بود که در سال 2018 اکران شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها