کد خبر: 370002
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۴:۴۵:۰۰
| |

سیدجلال ساداتیان، سفیر اسبق ایران در انگلیس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

50 روز دیگر همه مناسبات بریتانیا مستقل از یورو انجام خواهد شد/ برگزیت هم برای انگلیس و هم برای کشورهای اروپایی تبعات منفی و هزینه‌سازی خواهد داشت/ همکاری‌های بین‌المللی انگلیس از این به بعد به سمت ملی‌گرایی سوق پیدا می‌کند

سیدجلال ساداتیان درباره تبعات انتخابات اخیر پارلمانی انگلستان گفت: نظرسنجی‌‌های روزهای منتهی به انتخابات نشان می‌‌داد حزب محافظه‌کار برنده خواهد شد، اما سطح اختلاف رأی برای کمتر کسی قابل تصور بود.

50 روز دیگر همه مناسبات بریتانیا مستقل از یورو انجام خواهد شد/ برگزیت هم برای انگلیس و هم برای کشورهای اروپایی تبعات منفی و هزینه‌سازی خواهد داشت/ همکاری‌های بین‌المللی انگلیس از این به بعد به سمت ملی‌گرایی سوق پیدا می‌کند
کد خبر: 370002
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدجلال ساداتیان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره تبعات انتخابات اخیر پارلمانی انگلستان اظهار داشت: نظرسنجی‌‌های روزهای منتهی به انتخابات نشان می‌‌داد حزب محافظه‌کار برنده خواهد شد، اما سطح اختلاف رأی برای کمتر کسی قابل تصور بود. در چنین حالتی آقای جانسون به راحتی و بدون اینکه مانعی را پیش روی خود ببیند، طرح برگزیت یا همان جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا را اجرا خواهد کرد و 50 روز دیگر همه مناسبات بریتانیا مستقل از یورو انجام خواهد شد.

سفیر اسبق ایران در انگلیس ادامه داد: باید در نظر داشت اجرایی شدن برگزیت هم برای انگلیس و هم برای کشورهای اروپایی تبعات منفی و هزینه‌سازی خواهد داشت. اما مهم است که این اتفاق با توافق اتحادیه بیفتد یا نه.

وی افزود:اگر برگزیت بدون توافق اجرایی شود، اختلافات و مساله‌های جدیدی پیش روی طرفین قرار خواهد گرفت. البته جدایی با توافق هم صورت گیرد به هر حال مشکلاتی پیش خواهد آمد. مراکز مالی اتحادیه در لندن مستقر است و وقتی قرار بر جابه‌جایی آن به کشور دیگری باشد زیان‌های مالی زیادی مخصوصاً برای انگلیس به بار خواهد آورد.

او افزود: به هر حال تعداد زیادی نیروی انسانی در بریتانیا مشغول فعالیت هستند که با خروج آنها سرمایه‌گذاری‌هایشان هم در آنجا تمام می‌شود، که این اتفاق تاثیری انکارناپذیر بر چرخه اقتصادی بریتانیا خواهد گذاشت.

ساداتیان ادامه داد: بوریس‌ جانسون بعد از این انتخابات با توجه به تعداد کرسی‌های حزب متبوعش می‌تواند به راحتی از پارلمان برای برگزیت رأی بگیرد، اما این رأیی که به دست خواهد آورد در مواجهه با جامعه و موانع آیا می‌تواند کمکش کند یا نه؟ آیا همه اهداف اقتصادی، فرهنگی،‌ اجتماعی و سیاسی را می‌تواند بدون مشکل پیش ببرد یا اینکه تبعات برگزیت دامنگیر مردم و اقتصاد خواهد شد و بوریس جانسون و کشور را با بحرن روبه‌رو خواهد کرد؟

او تاکید کرد: تعامل و همکاری‌های بین‌المللی انگلیس از این به بعد به سمت ملی‌گرایی سوق پیدا می‌کند. این ملی‌گرایی با توجه به مناسک می‌تواند به بریتانیا کمک کند. اما باید در نظر داشت که نتایج ناشی از تعاملی را که با اروپا داشته‌اند دیگر نخواهند داشت و باید جریمه‌هایی به کشورهای اروپایی بپردازند. باید دید آنها را می‌توانند جبران کنند یا وضع اقتصادی مردم بدتر خواهد شد.

سیدجلال ساداتیان در پایان صحبت‌هایش گفت: احتمال اینکه شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم بدتر شود بالاست که این مساله دولت را با مسائل جدیدی روبه‌رو خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها