کد خبر: 370017
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از بهترین‌های ورزش بریتانیا در سال ۲۰۱۹:

ورزشکارانی که 2019 را به نام خود ثبت کردند

بن استوک بازیکن کریکت بریتانیایی برنده جایزه بهترین ورزشکار سال 2019 بی‌بی‌سی شد.

ورزشکارانی که 2019 را به نام خود ثبت کردند
کد خبر: 370017
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۲ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - به سبک سال‌های گذشته و در پایان سال میلادی، بی‌بی‌سی شش ورزشکار بریتانیایی را به عنوان نامزد بهترین ورزشکاران سال 2019 انتخاب کرد. ورزشکارانی که از دید رسانه‌ها هر کدام با کارنامه‌ای که در این سال از خود به جا گذاشته‌اند بخشی از تاریخ ورزش هستند. برنامه بهترین ورزشکار سال بی‌بی سی شنبه شب در آبردین برگزار شد و گری لینه‌کر فوتبالیست سابق و مجری فعلی انگلیسی این جایزه را به بن استوکس بازیکن کریکت بریتانیایی داد. در ادامه با استوکس و 5 نامزد دیگراین مراسم بیشتر آشنا خواهیم شد.

بن استوکس

تنها 4 بازیکن کریکت تا به حال این جایزه را از آن خود کرده‌اند. جیم لیکر در سال 1956، دیوید استیلز در 1975، ایان یوتام در 1981 و اندرو فلین توف در سال 2005. از بین 6 نامزد بهترین‌های سال 2019 استوکس به 2 دلیل از همه سزاوارتر بود. دلیل اول درخشش او در جام‌جهانی کریکت و به خصوص در برد انگلیس در مقابل نیوزیلند بود. دلیل دوم اما این بود که کریکت به برد استوکس احتیاج داشت. برای اولین بار پس از سالهای طولانی هواداران کریکت در بریتانیا باور کردند که دوران طلایی بازگشته و ناامیدی و ناکامی به پایان رسیده است و این بن استوکس بود که این باور را در دل هواداران به وجود آورد.

بن استوکس

دینا اشراسمیت

قدم به قدم و ثانیه به ثانیه دینا اشراسمیت، دونده بریتانیایی، سالی بی‌نظیر را پشت سر گذاشت. برای ورزشکاران گرفتن یک مدال جهانی در سال کافی است، اما اشراسمیت اولین بریتانیایی‌ای بود که در یک تورنمنت جهانی سه مدال گرفته. این نشانه‌ای ماندگار از مصمم بودن یک ورزشکار است.

بهترین مدال او در سال 2019 طلای 200 متر بود که در 21.88 ثانیه به آن دست پیدا کرد. در زمانی کوتاه و چنان سریع که رکورد ملی خودش را شکست و او را تبدیل به اولین زن بریتانیایی کرد که مدال دوی سرعت جهانی را به دست آورده است.

عملکرد دینا اشراسمیت در سال 2019 نشان داد او پتانسیل طلای المپیک 2020 توکیو را دارد؛ با مدالی جهانی که برای همیشه به نام او ثبت شده و چشم‌انداز المپیک در آینده نزدیک. دینا اشراسمیت در آینده با توجه بیشتر و شهرت و محبوبیت بیشتری مواجه خواهد شد. اما از میان همه هوادارانی که اسمیت در آینده به دست خواهد آورد کسانی که از ابتدا او را می‌شناختند هنوز وفادارترین‌ها خواهند بود.

دایانا اشر اسمیت

لوئیس همیلتون

با قهرمانی در ششمین فرمول یک لوئیس همیلتون حالا بزرگ‌ترین راننده نسل خود است. پنج قهرمانی در 6 سال همیلتون را تبدیل به تعریفی از نسل خود کرده و این موفقیت بدون شک ارتباطی به اتومبیلی که می‌راند ندارد. والتری بوتاس هم‌تیمی او در مرسدس نتوانسته حتی به نزدیکی همیلتون برسد و رقبایش در فراری و ردبول هم از او فاصله زیادی دارند. در کنار همه قهرمانی‌ها، او شخصیت بزرگی دارد. همیلتون شجاعت لازم را برای بیان دغدغه‌های اجتماعی‌اش دارد. او از نگرانی‌های زیست‌محیطی‌اش می‌گوید و هرگز از ابراز هیجان و عشقش برای زندگی کردن و لذت بردن نترسیده، خصلتی که بسیار کمیاب است. موفقیت خارق‌العاده همیلتون قهرمانی را ساده نشان می‌دهد، اما ما که در دوران لوئیس همیلتون زندگی کرده‌ایم می‌دانیم که این‌گونه نیست.

چیزهای زیادی است که می‌توانیم در مورد فرمول یک مدرن دوست نداشته باشیم، اما لوئیس همیلتون یکی از آنها نیست. او قهرمان قهرمانان است و همن جمله برای توصیف بزرگ‌ترین راننده این عصر کافی است.

لوئیس همیلتون

کاتارینا جانسون-تامپسون

برای مدتی طولانی ناکامی‌های تامپسون و ری‌اکشن‌های عصبی‌اش برای او شرایط سختی رقم زده بود. تا سال 2018 هر اشتباه او باعث می‌شد به هتل پناه ببرد و ساعت‌ها گریه کند. اما پس از تغییر مربی و رفتن به فرانسه همه چیز تغییر کرد. آن شکست‌ها و اشتباهات می‌توانست پایان هر ورزشکاری باشد، اما جانسون 26ساله ثابت کرد می‌تواند یاد بگیرد که چگونه پیروز شود. در سال 2019 این دونده بریتانیایی در مسابقات اروپایی مدال گرفت. در مسابقات جهانی دوحه او رقیب مطرح خود نافی تیام را در مسابقات هفت‌گانه با 6981 امتیاز پشت سر گذاشت و رکورد ورزشکاران بریتانیایی را شکست.

داستان او در سال 2019 نه تنها موفقیت ساده یک ورزشکار که داستان چیره شدن بر مشکلات جسمی و روحی است. چند ماه قبل کاتارینا جانسون اعتراف کرد سال‌ها از سندروم imposter رنج برده، اما حالا او باید بداند یکی از برگزیدگان سال 2019 است.

کاتارینا جانسون

الون وین جونز

کاپیتان تیم راگبی ولز شاید به دلیل بالا رفتن سن سرعت خود را از دست داده باشد، اما از حس رقابت او کم نشده است. در سن 34 سالگی او یکی از مسن‌ترین بازیکنان جام‌جهانی راگبی 2019 در ژاپن بود اما هیچ‌کس نتوانست رکورد 79 تکل او را بشکند. قبل از بازی با ایرلند در ماه مارس جونز متوجه شد پسر هفت‌ساله‌ای که در مقابلش ایستاده می‌لرزد. او لباسش را درآورد و دور شانه‌های پسربچه انداخت. قهرمان‌ها برای گذشته هستند؛ برای جوانی ازیادرفته ما نه این دوران، اما جونز به زمان می‌خندد و توپ را شوت می‌کند.

الون جونز

رحیم استرلینگ

ساده است اگر پرونده رحیم استرلینگ را به داخل زمین محدود کنیم. در نیم‌فصل دوم لیگ برتر فصل قبل رحیم استرلینگ یکی از بهترین‌های منچسترسیتی بود و نقش پررنگی در رساندن این تیم به قهرمانی دوباره داشت. او جوایز بسیاری را در سال 2019 از آن خود کرد و در سطح ملی نیز یکی از بهترین‌ها بود، اما آنچه ماجرای استرلینگ 25ساله را متفاوت می‌کند شجاعت او و رهبری‌اش در مبارزه با نژادپرستی است. استرلینگ تبدیل به نقطه عطفی در فوتبال انگلیس شده است. کسی که وظیفه رسانه‌ها را در مبارزه با نژادپرستی به آنها یادآوری می‌کند.

رحیم استرلینگ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها