کد خبر: 370024
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

در صورت دستکاری، بودجه مثل شیر بی یال و دم و اشکم می‌شود/ نباید بودجه را در مجلس زیاد تغییر داد/ افزایش حقوق 15 درصدی با تورم 40 درصدی همخوانی ندارد/ همه ما در بروز شرایط فعلی کشور مقصریم/ باید به دولت اعتماد کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، درباره بودجه 99 گفت: مجلس کار زیادی درباره بودجه نمی‌تواند انجام دهد و در صورت دستکاری، بودجه مثل شیر بی یال و دم و اشکم می‌شود. با این حال در کمیسیون بودجه تلاش می‌کنیم روال درست را در پیش بگیریم تا اصلاحیه‌های مورد نیاز اعمال شود.

در صورت دستکاری، بودجه مثل شیر بی یال و دم و اشکم می‌شود/ نباید بودجه را در مجلس زیاد تغییر داد/ افزایش حقوق 15 درصدی با تورم 40 درصدی همخوانی ندارد/ همه ما در بروز شرایط فعلی کشور مقصریم/ باید به دولت اعتماد کرد
کد خبر: 370024
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۶ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با اشاره به بودجه 99 که برخی آن را غیرشفاف و وابسته به نفت می‌دانند که باید به دولت بازگردانده شود، گفت: دولت، قوه قضاییه و مجلس همه در یک کشتی نشسته‌ایم و وضعیتی که بر کشور حاکم است در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و... حاصل عملکرد همه ما مسئولان است.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس ادامه داد: نباید فرافکنی کنیم و قصور و مشکلات ایجادشده در کشور را فقط متوجه دولت بدانیم. با این حجم از محدودیت‌ها باید بدانیم برای تکمیل ظرفیت کشور چقدر توانسته‌ایم بودجه را واقع‌بینانه تدوین کنیم. البته همه مسائل را نمی‌توانیم به شکل شفاف بیان کنیم و بخشی از این شرایط متوجه جنگ روانی است.

تابش تصریح کرد: دولت بر اساس برآوردهای خود در بودجه 99 پیش‌بینی کرده است ماهانه بتوانیم یک میلیون بشکه نفت بفروشیم و ما مجلسی‌ها باید به دولت اعتماد کنیم.

او خاطرنشان کرد: اینکه در مجلس گفته شود دولت توانایی فروش یک میلیون بشکه نفت را ندارد و شاید در نهایت بتواند 200 هزار بشکه نفت بفروشد، حرف درستی نیست چرا که این کار،وظیفه دولت است و باید به دولت اعتماد کنیم.

فروش شرکت‌های دولتی و واگذاری آن به بخش خصوصی درآمد زیادی نداشته است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین با اشاره به بخش‌های دیگر بودجه سال آینده گفت: باید سوابق را در نظر بگیریم. باید بررسی کنیم که از فروش شرکت‌های دولتی و واگذاری آن به بخش خصوصی چقدر عایدی و درآمد داشته‌ایم و برای سال آینده شرایط چگونه است. ولی متاسفانه این موارد نوشته‌شده در بودجه با عملکردهای گذشته همخوانی ندارد.

تابش همچنین به تورم 40 درصدی اشاره کرد: در بودجه 99 با وجود تورم 40 درصدی تنها 15 درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شده است که باید اصلاح شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان در مجلس توضیح داد: همه ما در شرایطی که برای کشور پیش آمده دخیل و سهیم هستیم. بخش‌هایی در بودجه آمده است که شاید واقع‌بینانه نباشد، اما باید با صبر و حوصله و مدارا رفتار کنیم و با اظهارات نسنجیده توی دل مردم را خالی نکنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: دولت باید بودجه‌ای را به مجلس می‌آورد که در مجلس قابل تصویب و پذیرش باشد. بودجه‌ای که تبعات منفی از جمله تورم را کاهش دهد. در حال حاضر شرایط کشور بحرانی است و برگرداندن بودجه به دولت و قهر کردن با آن کار درستی نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در آخر گفت: مجلس کار زیادی برای بودجه نمی‌تواند انجام دهد و در صورت دستکاری، بودجه مثل شیر بی یال و دم و اشکم می‌شود. ولی در کمیسیون بودجه تلاش می‌کنیم روال درست را در پیش بگیریم تا اصلاحیه‌های مورد نیاز را اعمال کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها