کد خبر: 370030
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۷:۰۴:۳۳
| |

برزیل در قدس دفتر تجاری باز کرد و وعده داد سفارتش را هم منتقل کند

فرزند رئیس‌جمهور برزیل امروز همزمان با افتتاح دفتر تجاری این کشور در قدس اشغالی، وعده داد که برزیل به زودی سفارت خود را هم به قدس منتقل کند.

برزیل در قدس دفتر تجاری باز کرد و وعده داد سفارتش را هم منتقل کند
کد خبر: 370030
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۷:۰۴:۳۳

اعتمادآنلاین| دولت برزیل روز یکشنبه در اقدامی که مورد تمجید رژیم صهیونیستی قرار گرفته، در قدس اشغالی دفتر تجاری افتتاح کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، «ادواردو بولسونارو» نماینده مجلس و فرزند رئیس‌جمهور برزیل در مراسم افتتاح این به نقل از پدرش گفت برزیل به زودی سفارت خود را هم به قدس اشغالی منتقل می‌کند.

وی در این مورد گفت: «همانطور که پدرم می‌گوید، سفارت برزیل به اورشلیم (قدس اشغالی) منتقل خواهد شد. این مسئله عجیبی نیست. این باید امری طبیعی و عادی باشد.»

«ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل که از حامیان جدی رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید و با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم هم روابط نزدیکی دارد، در جریان رقابت‌های انتخاباتی گفته بود بعد از حضور در قدرت سفارت برزیل را از تل‌آویو به قدس منتقل می‌کند.

با این وجود، بولسونارو بعد از حضور در قدرت تا حدی از این وعده عقب‌نشینی کرده و گفت برزیل فعلا قصد دارد در قدس یک دفتر تجاری راه‌اندازی کند. او افتتاح سفارت در قدس اشغالی را به آینده موکول کرده است.

امروز در جریان افتتاح این دفتر تجاری، نتانیاهو به شکل بی‌سابقه‌ای به تمجید از برزیل پرداخت و گفت: «ما دوستی بعد از مردم و دولت برزیل نداریم و برزیل هم دوستی بهتر از اسرائیل ندارد.»

جروزالم‌پست افتتاح دفتر تجاری برزیل در قدس اشغالی را بخشی از تلاش‌های نتانیاهو و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی برای رسمیت بخشیدن به پایتختی قدس توصیف کرده و به نقل از رسانه‌های برزیل نوشته است که هدف بولسونارو از افتتاح این دفتر، راضی کردن پایگاه رأی خود در میان مسیحیان رادیکال است. او در عین حال از بیم بر هم خوردن روابط تجاری کشورش با کشورهای عربی، فعلا از انتقال سفارت به قدس خودداری کرده است.

اقدام برزیل و چند کشور دیگر در حرکت به سمت به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی پس از آن صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی خلاف سیاست چند دهه گذشته این کشور و همچنین با نقض چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد دستور انتقال سفارت آمریکا به قدس را صادر کرد و این شهر را به پایتختی رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها