کد خبر: 370058
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۹:۲۲:۱۶
| |

آرژانیتن:

مورالس می‌تواند بیانیه سیاسی صادر کند

پس از حضور رئیس جمهور سابق بولیوی در آرژانتین، یکی از مقامات ارشد این کشور گفت که مورالس می‌تواند در آرژانتین بیانیه سیاسی صادر کند.

مورالس می‌تواند بیانیه سیاسی صادر کند
کد خبر: 370058
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ ۱۹:۲۲:۱۶

اعتمادآنلاین| سانتیاگو کافیرو دبیر کابینه آرژانتین روز یکشنبه گفت که به «اوو مورالس» رئیس جمهور سابق بولیوی که روز پنجشنبه وارد آرژانتین شده و به وی پناهندگی داده شده، اجازه داده خواهد شد تا در مدت اقامت خود بیانیه‌های سیاسی صادر کند.

کافیرو که با روزنامه «لا ناسیون» مصاحبه می‌کرد، گفت: « پناهندگان در زمینه آزادی بیان از همان حقوقی برخوردار هستند که شهروندان آرژانتینی برخوردار هستند.»

کافیرو در حالی اجازه فعالیت سیاسی مورالس را صادر کرده که «فلیپه سولا» وزیر امور خارجه آرژانتین روز پنجشنبه گفت که وی از مورالس خواسته تا از صدور بیانیه‌های سیاسی در این کشور خودداری کند.

«آلبرتو فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین که روز سه‌شنبه مراسم تحلیف خود را برگزار کرد گفته بود که از حضور مورالس در این کشور استقبال می‌کند.

مورالس اخیر در پیامی در توئیتر نوشته بود که وی درصدد کمک به راهبرد حزب خود برای انتخابات آتی است.

«جنینه آنز» رئیس‌جمهور موقت بولیوی نیز روز گذشته (شنبه) هشدار داد که دولت بولیوی ظرف چند روز آینده علیه اوو مورالس حکم بازداشت صادر خواهد کرد.

اواخر آبان ماه، مورالس که از سوی کمیسیون انتخابات بولیوی برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر اعلام شده بود، پس از اعتراضات خشونت آمیز مخالفان و اتهامات آنها علیه وی از سمتش استعفا داد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها