آمریکا: آماده از سرگیری مذاکرات با کره‌شمالی هستیم

نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی خواستار ازسرگیری مذاکرات دوجانبه درباره همه مسائل مورد علاقه 2 طرف شد.

آمریکا: آماده از سرگیری مذاکرات با کره‌شمالی هستیم
کد خبر: 370076
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| استفان بیگن، نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی اقدامات و خواسته‌های اخیر پیونگ یانگ را خصمانه و ناخوشایند توصیف کرد.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزاش داد نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی در یک کنفرانس خبری مشترک با لی‌دوهون، همتای خود از کره جنوبی، در سئول از کره‌شمالی خواست پیشنهاد مذاکره درباره همه مسائل مورد علاقه دو طرف را بپذیرد.

این در حالی است که در پی افزایش فشار‌های پیونگ یانگ بر واشنگتن در خصوص مهلت از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، استفان بیگن، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور کره‌شمالی، روز یکشنبه وارد کره جنوبی شد.

سفر نماینده ویژه دولت آمریکا به سئول در حالی صورت گرفت که روز گذشته کره‌شمالی از انجام یک آزمایش موشکی حیاتی دیگر در سایت پرتاب موشکی خود خبر داد.

نماینده ویژه آمریکا اعلام کرد: «زمان آن است که ما وظایف خود را انجام دهیم. بیاییم این کار را انجام دهیم. ما اینجا هستیم و شما می‌دانید چگونه به ما دسترسی پیدا کنید. آمریکا یک ضرب الاجل ندارد، ولی می‌خواهد مذاکرات را از سر بگیرد.»

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی اعلام کرد این کشور یک آزمایش بسیار مهم دیگر در سایت سوهائه انجام داد.

سخنگوی دانشکده ملی علوم دفاعی این کشور اعلام کرد آزمایش مهم دیگری 13 دسامبر به طور موفقیت‌آمیز در سایت پرتاب ماهواره سو‌هایی از ساعت 22 و 41 دقیقه تا 22 و 48 دقیقه به وقت محلی صورت گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها