کد خبر: 370169
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۱:۱۰:۰۹
| |

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۹/۲۵

قیمت طلای جهانی افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1477 دلار و 73 سنت رسید.

قیمت طلای جهانی افزایش یافت
کد خبر: 370169
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۱:۱۰:۰۹

اعتمادآنلاین| در حالی که ارزش دلار تضعیف شده و سرمایه گذاران منتظر روشن تر شدن جزئیات بیشتری از فاز نخست توافق تجاری میان آمریکا و چین هستند، قیمت طلا افت قیمت های اولیه امروز را جبران کرد و شاهد رشد قیمت بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1477 دلار و 73 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 0.1 درصد رشد به 1482 دلار و 10 سنت رسید.

رشد قیمت ها در بازار طلا محدود بود زیرا ارزش سهام در بازارهای بورس پس از اعلام حصول توافق تجاری و تعلیق تعرفه های جدیدی که قرار بود از سوی دو طرف وضع شود شاهد افزایش بود.

هاریش وی، تحلیلگر بازار طلا در موسسه گجیت فایننشال گفت: «ما هنوز نمی دانیم این توافق درباره چیست... توافق تجاری از چند هفته قبل تاثیر منفی مورد انتظار خود را بر بازار طلا گذاشته بود، بنابراین فعلا قیمت طلا افت بیشتری را شاهد نبوده است... همچنین ارزش دلار اندکی کاهش یافته و این مسئله موجب تداوم جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران گشته است.»

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی با 0.2 درصد کاهش همراه بود و سبب ارزان تر شدن فلز زرد برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد، در نتیجه توافق تجاری به دست آمده، صادرات آمریکا به چین در طی 2 سال آینده حدودا دو برابر خواهد شد، هرچند که مقامات دو کشور هنوز درباره تاریخ امضای این توافق تصمیم گیری نکرده اند.

استفن اینز، تحلیلگر موسسه آکسی تریدر در یادداشتی نوشت: «فاز نخست توافق تجاری انتظارات بازار را برآورده نکرد و احتمالا برای بازیابی کامل اعتماد بازار یا ترمیم قابل توجه میزان سرمایه گذاری یا صادرات کافی نخواهد بود.»

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها