جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر به تعویق افتاد

ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد به درخواست نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور این کشور جلسه امروز «دوشنبه» پارلمان را به «پنجشنبه» موکول کرده است.

جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر به تعویق افتاد
کد خبر: 370179
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۵ ۱۱:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ریاست‌جمهوری لبنان از به تعویق افتادن جلسه امروز «دوشنبه» پارلمان ویژه انتخاب نخست‌وزیر خبر داد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، ریاست‌جمهوری لبنان افزود، به درخواست «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان جلسه رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیر را به پنجشنبه (28 آذر) موکول کرده است.

در ادامه این گزارش آمده، سعد الحریری امروز با «میشل عون» رئیس‌جمهور تماس گرفته و جهت انجام مشورت‌های بیشتر برای تشکیل دولت درخواست کرده جلسه امروز برگزار نشود.

این جلسه در حالی به تعویق افتاد که گمانه‌زنی‌ها حکایت از احتمال انتخاب مجدد سعد الحریری برای نخست‌وزیر داشت گرچه روزنامه «الاخبار» امروز در گزارشی نوشت، آرای الحریری احتمالا حدود 60 رأی از مجموع 128 رأی خواهد بود.

لبنان در دو شب گذشته شاهد تظاهرات گسترده خیابانی بود، معترضان خواستار کناره‌گیری سران سیاسی فعلی بودند و با نخست‌وزیری مجدد الحریری مخالفت کردند.

«التیار الوطنی الحر» به ریاست «جبران باسیل» داماد میشل عون و وزیر خارجه لبنان اعلام کرده در هر دولتی که ریاست آن بر عهده سعد الحریری باشد ، مشارکت نمی‌کند.

سعد الحریری در هفته جاری دیدارهایی با عون و «نبیه بری» رئیس پارلمان داشت و تلاش کرد که میشل عون را راضی به همراهی کند و آرای ائتلاف وی را به دست آورد اما بر اساس گفته منابع آگاه، عون در این دیدار هیچ قولی به الحریری نداد.

روزنامه «الجمهوریه» در گزارشی در این باره نوشت، با توجه به مواضع قوای سیاسی و تناقض واضح میان آنها مأموریت سعد الحریری برای تشکیل دولت با سختی‌های زیادی روبرو خواهد بود؛ در حالی که الحریری بر تشکیل دولت تکنوکرات صرف تأکید دارد بخش زیادی از گروه‌های سیاسی موافق دولت تکنو-سیاسی هستند که رئیس‌جمهور و دوگانه شیعه (حزب‌الله وامل) در رأس آن قرار دارند

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها